PARTYINFO
CITADELA
Datum konání: |
22.02.2013 - pátek |
Místo konání: |
Brno - Boby Centrum |
DJs: |
Anthony Rother live, Johannes Heil live, Dusty Kid live, Anja Schneider, Uto Karem, Boris S., Candy Cox, O.B.I., Mario Ranieri, Sepromatiq, Golpe, Sonja, Segment, Subgate |
Info: |
http://www.citadela.info |
Line-up: |
White Cube Stage: 18:00 - 20:00 Segment 20:00 - 21:30 Sonja 21:30 - 23:00 Subgate 23:00 - 00:00 Dusty Kid LIVE 00:00 - 02:00 Uto Karem 02:00 - 03:00 Anthony Rother LIVE 03:00 - 04:30 Johannes Heil LIVE 04:30 - 06:00 Anja Schneider Red Cube Stage: 20:00 - 22:00 Golpe & Sepromatiq 22:00 - 00:00 Mario Ranieri 00:00 - 02:00 Candy Cox 02:00 - 04:00 O.B.I. 04:00 - 06:00 Boris S. |
4 čtenáři Techno.cz byli této akci
|
Již tento pátek 22. února se do brněnského Bobycentra opět vrátí legendární Citadela, na které vystoupí plejáda LIVEACTů, a aktuálních djů. Celá akce ale nabídne kromě hlavního pódia také druhou hardtechno stage, luxus a pohodlí brněnského Bobycentra.
Vstupenky, výherci, akreditace
Majitelé vstupenek z předprodeje, stejně jako výherci soutěží a akreditovaní, budou vstupovat hlavním vchodem (3 koridory). Tam bude také probíhat prodej vstupenek na místě. Zadním vchodem (únikový východ) bude umožněn vstup pouze djům a produkci.
Brány Bobycentra se otevřou v 18:00 a úderem této hodiny začne hudební produkce hlavního pódia. Druhá stage začíná v 20:00, viz. lineup níže.
Doprava
Návštěvníci se do Bobycentra dostanou tramvají č.1 z Hlavního nádraží. Nástupiště směr Řečkovice, výstup na zastávce Štefánikova, nebo autobusem č.67 z Hlavního nádraží, výstup na zástavce Sportovní. Adresa Bobycentra je Sportovní 2a, Brno.
Vstupenky a prodej na místě
Základní i VIP a VIP GOLD vstupenky jsou stále v prodeji v sítI Ticketportal, ale již v omezeném množství. Základní, VIP a VIP Gold budou k dostání také na pokladnách v den akce. Cena základní vstupenky na místě je 800 Kč (33 eur), VIP za 1000 Kč (40 eur) a GOLD za 2500 Kč (100 eur), tato vstupenka zahrnuje neomezenou konzumaci alkoholických i nealkoholických nápojů, vlastní pohodlnou zónu, možnost opakovaného odcházení z Bobycentra a další výhody, viz. níže.
Vstupenky je možné zaplatit také v eurech, kde ovšem nebereme drobné (centy). Na eura se vrací v CZK.
Kontrola pravosti vstupenek
Na akci budou instalovány speciální čtečky pro kontrolu pravosti vstupenek. Při zjištění falešné vstupenky nebudete vpuštěni na akci a bude přivolána Policie ČR.
Rozdělení zón VIP a VIP GOLD
VIP GOLD zóna
- se nachází na levé galerii (při pohledu na taneční parket)
- tato galerie má vlastní bary, na kterých mohou majitelé VIP GOLD stripu (bude vyměněn na hlavním vstupu oproti vstupence) využít neomezenou konzumaci alkoholických i nealkoholických nápojů
- pro VIP GOLD návštěvníky jsou k dispozici též soukromé toalety, které jsou umístěny vlevo za hlavní pokladnou.
- opakované opouštění Bobycentra je pro VIP GOLD povoleno
- z VIP GOLD zóny je přísný zákaz vynášení nápojů
VIP zóna
- se nachází na levé galerii (při pohledu na taneční parket)
- tato galerie má vlastní bary, na kterých mohou majitelé VIP stripu (bude vyměněn na hlavním vstupu oproti vstupence) neomezeně nakupovat nápoje
- pro VIP návštěvníky jsou k dispozici též soukromé toalety, které jsou umístěny vlevo za hlavní pokladnou.
- opakované opouštění Bobycentra je pro VIP zakázáno
Speciální zóna pro všechny
- se nachází na pravé galerii (při pohledu na taneční parket)
- do této zóny mají přístup všichni návštěvníci, bez ohledu na druh vstupenky
- tato zóna obsahuje vynikající zázemí a slouží také pro kouření cigaret
Šatny
Dostatečná kapacita bude zajištěna, šatny jsou umístěny ihned za hlavním vchodem.
Technika Citadela
Na hlavním pódiu bude použita zvuková souprava L´Acoustic K1, druhé pódium L´Acoustic dV-DOSC. První velkou změnou prostor Bobycentra bude, že vystupující DJ/Live Act nebude "zastrčen" do pódia Laseshow hall, ale jeho vystoupení budete moci sledovat z bezprostřední blízkosti, tedy pódium bude vsunuto mezi návštěvníky. Jak je z vizualizací patrné, budou 2 DJ/LiveAct pracoviště, a mezi nimi vyjížděcí riser, kde bude mít svojí techniku nachystanou LIVE ACT Anthony Rother (a po jeho vystoupení riser zase zajede). Velký důraz klademe na kvalitní ozvučení, tedy main stage bude pod "palbou" značky L'acoustics a zvukového systému K1 (znáte např. z Apokalypsy Mayan Code) druhé pódium stejné značky a zvukového systému V-DOSC (znáte z Apokalypsy 10 years Anniversary). Záda vystupujících bude "krýt" přes celou šíři a výšku původního pódia Bobycentra LED technologie pro multimediální videoprojekci.Součástí main floor samozřejmě budou efektivní světla
Opuštění prostoru
Během akce nebude možnost opouštět prostor Bobycentrum. Po opuštění prostoru pozbývá vstupenka platnosti. Platí i pro akreditované.
Výjimku tvoří majitelé VIP GOLD vstupenky, kteří mají neomezený pohyb.
Foto & video
Abyste si mohli zvěčnit všechny speciální okamžiky na akci, je možné si s sebou vzít mobilní telefony / kompaktní digitální fotoaparáty. Profesionální fotoaparáty (s výměnnými objektivy) mohou používat pouze osoby, kteří obdrželi speciální akreditaci. (Silné blesky fotoaparátů mohou oslnit účinkující, proto respektujte dané nařízení).
Osobní prohlídka, kontrola totožnosti
Každý návštěvník akce se při vstupu podrobí osobní prohlídce, která je zaměřena na nebezpečné věci, jako jsou zbraně, nože a podobně. Do areálu je zákaz vnášení vlastního pití a jídla.
Prosíme o spolupráci s pracovníky pověřenými zjištěním totožnosti z důvodu zamezení zneužití akreditací. Ty se vydávají pouze oproti občanskému průkazu.
Toalety
Bobycentrum nabízí dostatek nadstandartních toalet, které jsou k dispozici zdarma.
Propagace jiných akcí
Na Citadele CubeGame budou propagovány pouze ty kulturní akce, které jsou předem schváleny pořadatelem. Jakékoliv vylepování akcí, nebo rozdávání letáků na jiné kulturní akce, kterou nejsou schváleny, budou odstraněny, a dotyční návštěvníci, kteří akci nedovoleně propagují, vykázáni z akce.
Kouření
Kouření je v Bobycentru povoleno, avšak doporučujeme navštívit speciální zónu na levé galerii! Na akci budou dohlížet také pracovníci záchranné a požární služby.
Prosíme také o maximální spolupráci s organizátory akce, respektování pravidel bezpečnostní agentury a dodržování zásad slušného společenského chování. Děkujeme za pochopení.
Přinášíme základní ukázky hlavního pódia - první velkou změnou prostor Bobycentra bude, že vystupující DJ/Live Act nebude "zastrčen" do pódia Laseshow hall, ale jeho vystoupení budete moci sledovat z bezprostřední blízkosti, tedy pódium bude vsunuto mezi návštěvníky. Jak je z vizualizací patrné, budou 2 DJ/LiveAct pracoviště, a mezi nimi vyjížděcí riser, kde bude mít svojí techniku nachystanou hlavní LIVE ACT Anthony Rother (a po jeho vystoupení riser zase zajede). Velký důraz klademe na kvalitní ozvučení, tedy main stage bude pod "palbou" značky L'acoustics a zvukového systému K1 (znáte např. z Apokalypsy Mayan Code) druhé pódium stejné značky a zvukového systému V-DOSC (znáte z Apokalypsy 10 years Anniversary). Záda vystupujících bude "krýt" přes celou šíři a výšku původního pódia Bobycentra LED technologie pro multimediální videoprojekci. Součástí main floor samozřejmě budou efektivní světla. Více na akci! Kdo nemá vstupenku, příjde o mimořádnou hudební orgii, za účasti světových klenotů a aktuálních djů, hrající sound roku 2013! Citadela Cube Game se blíží!
Mladý, nespoutaný a úspěšný hardtechno producent dostává možnost předvést se na vyhlášené party Citadela, jejíž druhé pódium budou od setmění lynčovat ty nejpřísnější rytmy. Seznamte se s chlapíkem, který zůstává skromný i přesto, že je o něj zájem po celém světě.
Ahoj, u nás i v zahraničí jsi poměrně respektovanou postavou hardtechno scény. Přesto bych byl rád, kdybys zavzpomínal na začátky a prozradil nám, kdy a jak přišel ten okamžik, kdy sis řekl: „OK, chci být DJ / producent.“
Ahoj kámo:) K hudbe som sa dostal už vo svojich 6-tich rokoch, keď som začal navštevovať základnú umeleckú školu, ktorú som úspešne dokončil. Už na prvom stupni základnej školy som inklinoval k elektronickej hudbe. Moje prvé producentské počiny začali vznikať už v mojich 14-tich rokoch a pevne ma to drží doteraz. Počas môjho hudobného rastu som prešiel naozaj pestrým vývojom. Spočiatku to boli štýly ako rave, hardcore, house, neskôr to bolo dark, groovy a tribal techno. Po čase sa zase vo mne prebudilo moje tvrdšie ´JA´ a podľahol som hardtechnu. Tento štýl ma oslovil natoľko, že sa mu venujem doteraz a stále v ňom nájdem niečo, čo ma vždy okúzli :)
Ještě před pár lety se na Slovensko hromadně jezdilo na vyhlášené hardtechno mejdany. Jak to vypadá se slovenskou hardtechno scénou nyní?
Na Slovensku malo hardtechno naozaj veľkú základňu fanúšikov. Momentálne tu zostali len ´skalní´ fanúšikovia hardtechna. Z môjho osobného zistenia môžem povedať, že veľa fanúšikov elektronickej hudby cestuje za veľkými akciami do zahraničia. V poslednej dobe však začínam sledovať, že sa na akciách tohto typu objavujú aj nové tváre, čo ma teší.. Nevzdáme to!
Který ze svých tracků / desek považuješ za průlomový? Který ti otevřel bránu do světa?
Určite moja 1. hardtechno platňa Grosse Katastrophe, ktorá vyšla na vydavateľstve Animasola records. Keď som sa v roku 2007 prvý krát odhodlal poslať svoje tracky do vydavateľstiev, zostal som veľmi milo prekvapený, pretože o vydanie mojich trackov prejavili záujem Viper XXL, OBI, Dj Ocram, či Sven Wittekind. To ma naozaj nakoplo a dodalo sebavedomie ísť si za svojim cieľom.. Momentálne mám na svojom konte vyše 30 vydaných vinylov a množstvo digital releasov..
Nech sa páči, ochutnajte:
Máš nějaký vzor?
Keď nad tým tak rozmýšľam, ani nie :)
Spolu s Borisem S. rozjíždíte projekt Basscaps. Pověz nám o něm víc.
Spolu s Borisom už sa poznáme dlhší čas. Vždy mi bola jeho produkcia veľmi blízka a jeho tracky som zaraďoval často krát do mojich setov. Našu prvú producentskú spoluprácu dátujem začiatkom roku 2012, kedy sme s Borisom spáchali spoločný track na vinyl s titulom Sepromatiq with friends, ktorý vyšiel na jednej z TOP značiek hardtechna Cannibal Society.
Po veľa pozitívnych ohlasoch sme sa začali uvažovať o ďalšej spoločnej ceste a 1.1.2013 uzrel svetlo sveta náš zbrusu nový projekt BASSCAPS! Máme veľa plánov, veľa rozrobených trackov a nových nápadov, ktoré budú určite prínosom a niečím novým, neokukaným na hardtechno scéne. Práve v tejto dobe vychádza naše 1.spoločné EP s názvom WE ARE HERE na Frown digital. Druhé EP už je v pohybe a bude dokončené čoskoro. Ďalej chystáme.....to už sa nechajte prekvapiť, je sa načo tešiť :)
soundcloud.com/boris-schalk/frowndigital005-basscaps
Jak vlastně taková spolupráce probíhá? Komunikujete jen na dálku nebo spolu trávíte čas i ve studiu?
Stretávame sa osobne dosť často, vždy rozpracujeme spoločne veľa materiálu a potom dorábame. V dnešnej dobe je naozaj veľmi ľahké komunikovať na diaľku. Pri produkcii sa veľmi dopĺňame a snažíme sa do trackov vtlačiť niečo nové, čo v tu chvíľu kopíruje našu spoločnú hudobnú hladinu a myseľ. Jednoducho BASSCAPS!
Prý chystáš i turné… řekni nám víc.
Je to v štádiu riešenia. Všetko to vypukne na jar, kedy ma bude možné vidieť i počuť v popredných kluboch po celej Európe a na konci turné by som mal znova zaskočiť do Južnej Ameriky. Viac informácií o koncepte môjho turné sa dozviete čoskoro :)
Slyšel jsem, že děláš hudbu i pro reklamu a hry. Jak ses k této práci dostal? Do jaké míry máš v této branži „volnou ruku“ a svobodu? Stíháš deadliny?
Áno, je to pravda. Mám za sebou pár zákaziek pre komerčné televízie, amatérske, či internetové televízie. Spolupracoval som aj s rádiami, ale čo ma dosť ohúrilo je tvoriť hudbu do počítačovej hry. Momentálne dokončujem kompletné ozvučenie jednej novej strategickej hry od efektov, cez ambientné podmazy, atmosfericko-dramatické scény až po hudbu pre trailer. Je to naozaj zaujímavá práca plná kreativity, ktorá ma nasaj baví.
Jak se ti vlastně daří skloubit dohromady zaměstnání a produkci?
Ako som už spomínal, hudbe sa venujem už od detstva a naozaj ma to napĺňa. Ja s tým proste žijem. Popri práci, víkendových cestovaniach za hraním si s radosťou veľmi často sadám za pc a mašinky a svoje nálady a pocity vyjadrujem vo svojin trackoch. Mám tolerantnú priateľku, ktorá ma v tomto všetkom podporuje :)
Už jsi přemýšlel o tom, jak bude vypadat tvůj set na Citadele?
Trošku hej, určite sa môžte tešiť na moje nové tracky, ktoré odoznejú na Citadele premiérovo. Na společný setik s Golpem sa veľmi teším, bude to naozaj perfektná party a viem, že si ju spoločne užijeme.
Díky za odpovědi,
Nois
Na hlavním pódiu únorové Citadely se představí i trojlístek českých Djs, jenž tvoří Sonja, Segment a Subgate. Právě s posledním jmenovaným máte tu šanci seznámit se detailněji prostřednictvím následujícího rozhovoru, ve kterém jsme chronologicky rozebrali všechny Ondrovi aktivity a vize budoucnosti.
Ahoj Ondro, pojďme to vzít popořadě pro lidi, kteří tě tak úplně neznají. Kolik ti je a jak dlouho hraješ?
Je mi 27 a hraji od 15 takže už tomu bude 12 let... Uff, když se na to zpětně podívám tak je to docela doba:)
Co tě k tomu v těch 15 letech přivedlo? Začal jsi dřív hrát nebo chodit na mejdany?
Ty začátky jsou spojené s inline skatingem, který byl před odstartováním djingu mým velkým koníčkem a kterému jsem se věnoval od 3. třídy na základce. Ve 13 jsme jezdili s partou na závody a exhibice po celé republice a po jejich skončení se vždycky někam šlo... Abych to upřesnil, byl to agresivní inline skating – ježdění na rampě, na různých překážkách a zábradlích. Jezdívali jsme hodně do Olomouce, takže v té době jsme razili nejčastěji do Depa a Barumby, kde jsem se muzikou tohoto typu setkal naživo. Od 14 jsem začal chodit čas od času na mejdany i v Praze a pozorně jsem koukal DJům pod ruce, co dělají. Celkově mi to přišlo super a uvědomil jsem si, že toto je to pravé, čemu se chci v budoucnu věnovat. První den na střední vedly mé kroky do shopu, kde jsem koupil gramce, mix, pár desek a bylo to:)
Co sis v té době kupoval za desky? (mám namysli žánrově)
Úplně na začátku to byla taková všehochuť. Nějaké funky techno, techhouse, progressive a podobně. Postupem času jsem ale hodně inklinoval k technu. V rámci tohoto stylu mne hodně zásoboval vinyl shop Nula 2 a z počátku jsem byl oddaný Birmingham technu a Slovákům, ale pak jsem i díky liberecké partičce Dynamic Line objevoval i jiné interprety, takže v rámci techna jsem měl desky napříč spektrem.
Pokud vím, tak momentálně hraješ jen z CD. Nestýská se ti po té době vinylů, díky kterým se právě v různých lokalitách utvářely různý seskupení v rámci téhle kultury? Mám namysli právě kolem vinylshopů a tak...
No to víš že jo:) Mělo to svoje kouzlo a spoustě DJs mladší generace tahle škola chybí. Podle mne si ten, kdo modelem desek prošel, vybudoval k hudbě daleko bližší vztah... Vem si, že sis v případě ceny 300,- za desku musel opravdu vybírat a rozhodovat, po čem šáhneš a co si odneseš domů. Navíc když zavzpomínám na výlety do record shopů do Vídně nebo Berlína, tak to byl opravdu svátek. Na druhou stranu doba pokročila, takže já teď hraji buď z CD nebo flashek a koketuji i s pořízením technického zázemí pro hraní z počítače, kde se dá s jednotlivými tracky, accapelami a vším možným daleko lépe pracovat...
A teď ruku na srdce - stahuješ všechny tracky legálně?
Zeptej se mé kreditní karty:) Přiznám se, že se čas od času uchýlím ke stažení nějakého tracku zdarma v rámci různých serverů, ale to je opravdu nárazové a ojedinělé. Kromě toho mi chodí docela dost promáčů, které taky probírám. V souvislosti s touto věcí se ke mně dostala i jedna historka, kdy do klubu na jednom mejdanu naběhla OSA a chtěla vidět faktury od nákupu těch tracků, takže legální cesta je asi určitě lepší variantou:)
Co je pro tebe tím kritériem, podle kterýho se rozhodneš jestli si ten daný track koupíš nebo stáhneš například na zippyshare?
Budget na kartě v daný den:) Pokud mám před nějakým hraním a chci třeba jenom jeden track, o který fakt stojím a vím, že na ní nic nemám, tak se po něm kouknu i jinde než na Beatportu:) Nicméně ve většině případů si ten track pak stejně koupím normálně:) V rámci českých producentů to platí dvojnásob...
OK. Který nebo kteří z českých producentů by si, podle tebe, zasloužil největší podporu?
Před nedávnem jsem se seznámil s jedním členem projektu Hory_Doly, který má opravdu super produkci a pro kterého jsem dělal i jeden remix. Jeho zvuk je stylově přirovnatelný k italským týpkům typu Dema nebo Uto Karem, které ostatně i sám zná a je s nimi v kontaktu. Kromě něj stojí určitě za zmínku Tibiza, Michael J, Miquel tedy pokud se budeme bavit o stylu, který je mi blízký. S klukama jsme v kontaktu, často spolu spolupracujeme na remixech nebo tracích. Kromě nich bych asi neměl zapomenout ani na starší bardy typu Schwa, Tráva nebo Chris Sadler. Asi bych to ani nebral tak, jako který z nich si zaslouží nějakou větší podporu. Podle mne každý, kdo si uvědomil, že vlastní produkce je v dnešní době nedílnou součástí DJingu nebo ho jednoduše produkování muziky baví a jeho tvorba má určitou úroveň, tak se na rozvoji naší scény vlastně podílí. Navíc pokud se mu podaří zaujmout v zahraničí prostřednictvím nějakého tracku, zase mají lidi z venku o důvod víc zazoomovat na dění u nás.
Takže cítíš, že té naší "scéně" chybí spíš podpora "zdola" nebo "seshora"?
Kde začít... Když jsem před pár týdny seděl se známým a bavili jsme se o podpoře kultury jako takové v různých zemích a říkal mi ta procenta, kolik jde na ten či onen sektor, tak jsme hodně ale opravdu hodně pozadu. Zmiňoval tuším Švédsko nebo nějakou severskou zemi, kde do malých dětí na základce ládují muziku a v určitém věku se pak zúčastňují hudebních soutěží napříč žánry od rocku přes pop až po elektroniku – to je ten základ, na kterém se dá dobře stavět. Tady to prostě tak není. Asi všichni víme, jak probíhala na základce hudební výchova:) Ono v českých luzích a hájích je trochu složitější najít vůbec nějaký kurz nebo školu, kde by tě naučili s hudebními softwary a dalšími důležitými věcmi spojenými s tvorbou muziky. A cesta samouka je pro některé vzhledem k času, za který se něco nového naučíš ve spolupráci s tutorialy na youtubeu, tedy pokud nemáš hudební vzdělání, trochu odrazující...
Pak u nás vydává málo lidí, málo naší muziky se exportuje do zahraničí a to se nemusím bavit jen o elektronické hudbě. Trh je tady pak tak trochu zabržděný a to má i dopad na návštěvnost některých akcí.
Máme spoustu eventů, na které se vozí skvělá jména světového formátu, ale i ty mnohdy nekončí v zelených číslech a i když je line-up opravdu nabitý a může se srovnávat se zahraničím, není zárukou velké návštěvnosti. Poměrně čerstvým příkladem je nedávná Decadance – Night of Heroes. Osobně jsem čekal, že na mejdan, kde se představí Armand van Helden, Mauro Piccoto, Sander Kleinenberg, Clamaran a další, dorazí víc lidí než jen 1500. Kromě velkých akcí se samozřejmě dění přesouvá do klubů a i tam je mnohdy těžké dostat třeba 200 lidí na super jméno.
Já v tuto chvíli pracuji už čtvrt roku v agentuře Touster Production, která je spojena s pražským Tousterem. Součástí agentury je producentská škola, která se finálně rozjede až příští měsíc. Tam se mohou lidé přihlásit a projít základním, pokročilým nebo individuálním kurzem v Abletonu. Kurzy povedou zkušení lektoři a v plánu je i několik workshopů, na kterých budou participovat i zahraniční producenti. Kromě školy je založen i label Touster Recordings a první československá kompilace by měla co nevidět vyjít ven, takže se vlastně společně s teamem snažíme tu scénu podpořit touto formou a doufáme, že to bude mít úspěch.
Ty seš organizačně celkem schopnej člověk – co vnímáš jako největší překážku nebo obtíž v tom když organizuješ nějkou party?
Těžko říct... například v říjnu jsem stál za mejdanem s Gregorem Tresherem v pražském Yes klubu, na kterého bylo například v Brně na Elektře narváno a já jsem byl rád za něco málo přes 200 lidí. On odehrál výborný set a atmosféra mejdanu byla nakonec fakt super, ale bohužel finančně to už tak slavné nebylo. Jako hodně přemýšlím nad tím, jak zaujmout party people, kteří chodí na komerčnější styly aby dorazili na kvalitní a pro ně trochu jinou muziku, která má své kouzlo. Proto se snažím najít rovinu v line-upu a tak se čas od času na takovém eventu objeví i někdo na první pohled nezapadající do konceptu...
To pak ale nahrává hnidopichům, kteří reagují jen na tu komerční hledisko a škatulkují si tě kdoví kam. Reaguješ nějak na tyhle lidi nebo to neřešíš?
Ano někteří si říkají, co tam dělá ten nebo ten a proč tam je, ale na druhou stranu když děláš akci bez sponzora nebo s minimálním sponzoringem a zároveň k nám přivézt někoho zajímavého, tak chceš zaujmout trochu širší spektrum lidí. Ve finále pak vidím i tu komerčnější část publika, jak čím dál tím častěji navštěvují tyto akce a poznávají koulo této muziky. A to je do budoucna dobře, nebo ne?:)
Máš nějaký promotérský sen?
Rád bych udělal něco většího, ale bez sponzora se do toho pouštět nebudu. Radši se zaměřuji na menší, ale zajímavé akce. Ve spolupráci se zmiňovanou Touster Production chystáme 26. dubna mejdan na Žižkovské věži, kde vystoupí jako headliner Němec Oliver Klein. Kromě toho dělám v rámci své rezidentní noci Creative, která má svou základnu v pražském Chapeau rouge a se kterou vyrážím často i do jiných měst a Boat party, která má taky úspěch. Loni jsem udělal parníky dva a letos plánuji tři. V merku jsou i další zajímavá a netradiční místa a parties s originálním konceptem, ale nebudu předbíhat a prozrazovat. Spíš než promotérský sen mám ambice v rámci své kariéry:)
Rozveď trošku tu ambice
Tak určitě vystupovat více v zahraničí a makat na produkci. Co se zahraničí týče, tak jsem měl tu možnost zahrát v Německu, Švýcarsku, na Sri Lance nebo na Kostarice a je zajímavé pozorovat ty odlišné party people, jakým způsobem se baví. Kostarika byla opravdu zajímavá. Lidi si moc nepotrpí na BPM nad 127 a pokud zahraješ dobře, umí to opravdu ocenit. Pokud bych si mohl jednou, dvakrát do měsíce zaletět někam mimo ČR, vůbec bych se nezlobil. Zrovna minulý týden se mi ozvala nějaká menší agentura z Německa, že by o mne měli zájem a že mě zkusí nabízet, tak za to jsem určitě hrozně rád a vidím, že jdu správnou cestou.
No a v rámci produkce vydávat, vydávat a vydávat.:) Pár počinů mám za sebou. Něco vyšlo na našich labelech MOSP, FS a Nightphunk rec. a něco i v zahraničí na labelech UNT!, One Way či Harkee rec. Teď se díky úzké kooperaci s projektem Hory_Doly otevírá i možnost vydávání v Itálii, takže doufám, že vše dopadne dobře.
Nevím, jestli sleduješ diskuse na rave.cz, ale po zářijové Elektře se tam pár diskutéru rozohnilo nad tím, že jsi před Umekem zahrál až moc rozjetej set. Já tam teda nebyl, takže nemůžu posoudit, nicméně co bys takovým lidem vzkázal?
Tak všem se asi nezavděčíš:). Jak jsem to v ten okamžik cítil, tak jsem to podal...:)
U nás existuje obrovské množství nových DJů. Čím tě takový DJ, který toho ještě nemá moc za sebou, musí zaujmout, abys ho pozval na party?
V rámci rezidentní noci Creative, kterou mám společně se starým bardem – djem Nkypem, si čas od času mladé a talentované DJs zveme a dáváme jim prostor, aby se zde představili. Pokud bych měl říct, co mne musí zaujmout, tak je to jeho vztah k muzice, samozřejmě mne zajímá i jeho osobnost a v neposlední řadě styl, kterým se prezentuje...
Máš ty osobně nějaký vzor, ať už z českých nebo zahraničních Djs?
Těch DJs je celá řada a na někoho zapomenout by byl hřích....
Na hlavním pódiu Citadely se představíš poprvé. Které jméno z jejího line-upu tě oslovuje nejvíc? S kým bys chtěl v zákulisí prohodit pár vět?
Všichni headlineři hlavního pódia jsou super a mají něco do sebe:) Těším se na Johannese Heila, který mne svými šťavnatými tracky provází po velkou část mé kariéry. S ním bych určitě rád prohodil slovo, ale i s ostatníma si rád podám ruku nebo dám panáka:)
OK, pryč od hudby. Co takhle v zimě děláš, když nehraješ / neskládáš / neorganizuješ?
No bohužel je to v poslední době tak, že na jiné koníčky moc času není... Od pondělí do pátku kromě práce buď poslouchám nějaké nové tracky, skládám a nebo makám na nějakém mejdanu, na kterém se podílím a víkendy jsou ve znamení parties. Samozřejmě pokud se nějaký ten čas najde, tak je na prvním místě přítelkyně, se kterou se domluvím na nějakém příjemném programu.
Jak ti přítelkyně toleruje nikdy nekončící mejdany, který je zapotřebí dospávat ještě půlku pracovního týdne?
Samozřejmě, že je to pro ní mnohdy náročné to překousnout. Když se mi to občas sejde, tak kolikrát hraji i 5x za týden. Na některé večírky chodí se mnou a dělá mi doprovod. K muzice má taky velmi kladný vztah. Občas mi, když makám na produkci, řekne i svůj názor:) Takže je opravdu velkou oporou a těžko bych hledal někoho, s kým můžu mít plnohodnotný vztah a zároveň mohl dělat to, co mne baví a jít si za svým snem. S tím dospáváním to zas tak horké není:) V pondělí musím být nastoupen v plné polní v práci, takže dospávání připadá v úvahu maximálně do pondělního rána a případně po příchodu z práce:) No až jí někdy potkáš, tak se jí zeptej, co ti na to řekne.... Schválně!:)
Subgate special mix for Citadela
Subgata zpovídal v únoru 2013
Nois
Frankfurtský rodák patřící do síně slávy techna vykládá o tom, co si myslí o aktuální techno produkci, o zdroji inspirace a prozrazuje i hudební koncept, se kterým dorazí do Brna. Paranoidní tanečník – Johannes Heil!
Jak pohlížíš na aktuální techno produkci z pozice zasloužilého techno producenta?
Většina skladeb, které se dnes označují nálepkou techno ve skutečnosti technem nejsou.
Je to zkompromitovaná komerční směs zvuků, o níž si lidi myslí, že s ní mohou být úspěšní tak rychle jak jen je to možné.
Jak to vypadá u tebe ve studiu a co je tvým oblíbeným kusem hardwaru?
Mám velké studio s pořádným ozvučením. Momentálně je mým nejoblíbenějším kouskem synťák Vermona perfourmer mk2.
Které komponenty si vozíš s sebou na živé vystoupení?
Má produkce, stejně jako livko, má podobu dialogu mezi analogem a digitálem. Vybírám si vybavení podle toho o čem si myslím, že bude fungovat nejlépe.
Je to už pěkná řádka let co jsi se u nás naposledy představil. Co můžeme očekávat od Johannese Heila naživo v roce 2013?
Co můžete očekávat záleží pouze na tom, co si dokážete představit a představy pramení z vaší paměti. To však nehodlám krmit – nebudu vám servírovat minulost, ale nabídnu vám současnost a pohled do budoucnosti. Nic z toho ještě nebylo vydáno a nemohlo být slyšeno.
Co nebo kdo je tvým oblíbeným hudebním skladatelem?
Příroda – ta skládá všechno. Někdo to pojmenovává bohem, ale to je pouze náboženský termín.
Slavný frankfurtský klub Cocoon nedávno ukončil svou činnost. Co na to říkáš?
Byla to jen otázka času!
Jaký máš vztah k filmové hudbě?
Miluju filmovou hudbu. Bez ní by byla většina snímků nudná a bez života.
Rozhovor připravil v lednu 2013
Nois
OBIho, Borise, Candy i Maria již zajisté dobře znáte z let minulých, a proto jsme pro vás přichystali výběr toho nejzajímavějšího z jejich života, o čem jste možná ani neměli tušení. Pokud se o svých oblíbencích chcete dozvědět fakta známá i neznámá, čtěte dále!
Mario Ranieri
Své první hraní si odbyl roku 1999 – ve stejném roce, kdy založil známý label SCHUBfaktor.
Dlouhou dobu měl poměrně vyhraněný názor na digitální Djing, ale poté co kvůli technickým problémům s gramofony na brněnské party Anitia nemohl odehrát z desek, se rozhodl, že přejde na hraní z laptopu a kontroleru.
Je studentem vídeňského SEA Institutu - oboru zvukový záznam.
Jestliže na plakátu uvidíte pouze jméno Ranieri, vězte, že od Maria uslyšíte čistě techno set.
Mario bohužel trpí velkým množstvím alergiím, a proto mezi jeho největší záliby patří hraní World of Warcraft v teple domova.
Boris S.
S produkcí začínal, když mu bylo čtrnáct, čili v roce 1993.
Na přelomu tisíciletí založil úspěšné labely Skull Tunes a Symposia.
Mnoho lidí si myslí, že autorem legendárního tracku Travel Pussy je Felix Kröcher, ale pravým autorem je právě Boris S..
Roku 2008 se objevil v TOP 10 kategorie producent a live act magazínu Raveline.
Od listopadu roku 2011 můžete skrz iTunes poslouchat a stahovat jeho podcast s názvem Frowncast.
Candy Cox
Její pravé jméno je Carolina Osorio
Své první veřejné vystoupení v roce 2005 odehrála před zraky svého otce, který stál v publiku.
Baví ji klasická hudba, stejně tak jako gabber a východní kultura.
Ačkoli je známá především jako hardtechno darebačka, umí zahrát i pořádný techno set.
Ujíždí si na dokumentárních filmech a v domovské Brazílii je dobrovolnou pečovatelkou v psím útulku.
Je posedlá dokonalou čistotou a perfektním uspořádáním věcí.
Tobias Lüke aka OBI
Minulý rok se oženil s DJkou Julianou Yamasaki, kterou můžete znát pod přezdívkou Julyukie.
I když patří mezi nadšence a propagátory digitálních technologií, vždycky si s sebou vozí pár rezervních desek nebo CD.
Vedle hardtechna se věnuje i produkci electra a electro-housu.
Jako malý kluk chtěl být zpěvákem.
Přezdívku O.B.I. mu v dětství vymysleli jeho kamarádi, protože jméno Tobias se jim zdálo moc dlouhé.
Přinášíme vám první z dvojice rozhovorů s ústřední postavou revolučního dílu party Citadela. Mistra Rothera jsme vyzpovídali krátce po Vánocích zrovna ve chvíli, kdy chystá své nové album a občas si jen tak pro zpestření odehraje exkluzivní DJ set…
Vánoce jsou ty tam a mě by zajímalo, jaký byl ten nejlepší dar, který jsi kdy dostal.
Na ten nejlepší dar teprve čekám..
Občas vystupuješ taktéž jako DJ. Jak moc velký rozdíl to pro tebe je? Přeci jen normálně jsi zvyklý vystupovat s nasazeným mikrofonem a obklopený synťáky…
Opravdu si užívám, když mohu hrát skladby cizích autorů, protože podléhají pouze mému výběru. Myslím, že se nebudu ve velkém lišit od ostatních DJů, když jednoduše řeknu, že si prostě užívám hraní desek, které mám rád.
Jak pohlížíš na laptopové DJe?
Mají mou plnou podporu a sám mezi ně patřím.
Uvědomuješ si svůj odkaz, který jsi dal elektronické hudbě?
Neustále se na tomto procesu podílím, a proto stále nejsem v takové pozici, abych hodnotil svůj umělecký odkaz v širším kontextu.
Trávíš spousty času na cestách – zkoušíš místní kuchyně, nebo chodíš do osvědčených podniků, které jsou po celém světě?
Ať už jsem kdekoli, vždy se snažím ochutnat něco z místní kuchyně. Nicméně většinu času (ať už před nebo po vystoupení) trávím v hotelech, kde se takřka všude vaří to stejné. Snažím se ale ochutnat vše co se naskytne a co by mohlo vyhovovat mým chutím.
Rozhovor: Nina Fialová
Na hlavním pódiu únorové Citadely se premiérově představí dva čeští Djové a jedna Djka. Zatímco rozhovor se Sonjou jste již měli možnost zhlédnout, dnes vám nabízíme zpověď Dje Segmenta, který se v českých klubech snaží prezentovat sound ovlivněný Hawtinovou značkou M_nus.
Ahoj Vláďo. Hned na úvod bych se Tě rád zeptal, jak je to s tvými přezdívkami Segment a Streela J, pod kterými tě fanoušci mohou najít na Facebooku... používáš obě nebo jak?
Ahoj, používám už jen jednu a to Segment. Druhou jsem používal v začátcích, kdy jsem hrával převážně minimal. Teď jsem se zvukově posunul trochu jinam, a proto i nová přezdívka SEGMENT.
Proč zrovna Segment? Co tato přezdívka symbolizuje?
Chtěl jsem něco jednoduššího a lehce zapamatovatelné a hlavně něco co má trochu význam a smysl. Segment je výraz z matematiky a představuje úsek či část takže je to takový můj úsek cesty za snem - proto Segment.
Prozradíš nám, co je tím snem?
Hrát na takových akcích na které se už tolik let jezdím dívat za hranice naší republiky. Jsem však realista a vím, že je to opravdu zatím jenom sen. Člověk by si vždy měl nasadit nějakou laťku a jít za tím. To je základ úspěchu - a hlavně vydržet a nevzdávat to při prvním neúspěchu.
Vím o tobě, že zahraniční akce navštěvuješ celkem často. Myslíš, že je ty české už začínají pomalu dohánět nebo je mezi nimi stále se prohlubující propastný rozdíl?
U nás se dělá dost dobrých akcí, ale osobně si myslím, že máme ještě co dohánět. Problém však nevidím jen v promoterech nebo tak. Ti (podle mě) dělají maximum co můžou, i když je tady taky pár výjimek, kteří hudbě vůbec nerozumí a lidem servírují opravdu odpad. U nás je velký problém v lidech pro které se ty akce dělají. Když jedu za hranice vidím, že 99% procent lidí tam jde hlavně za hudbou a vědí přesně co je tam čeká. U nás je problém v tom, že tady lidi chodí na akce jen protože si myslí že budou IN. Důležitější pro ně je, zda li je tam někdo vyfotí a budou se tím moct druhý den chlubit na Facebooku. Aby se však podívali kdo tam hrál či předem si poslechli co který DJ hraje - to nedělají. Holt problém je v party people.
Jak ty ses vlastně dostal k DJingu? Prošel sis dobou zvonáčů a až potom následovala koupě prvních gramců?
Úplně přesně jsi to trefil. Sice jsem nenosil vyloženě zvonáče, ale nějaký ten party outfit jsem párkrát na sobě měl... ale opravdu jen párkrát :-D Postupem času jsem jsem do té hudby dostával hlouběji a hlouběji. Pak jsem zajel za hranice a tam mě to tak nakoplo, že během měsíce jsem měl doma gramce, který jsem si koupil s partou kámošu a už to jelo. Cesty pro desky, věčně rozzlobení sousedí, znáš to. Ale postupem času jsem začal objevovat digitální techniku a ta mě tak okouzlila a oslovila tak, že už bych neměnil.
V tomhle směru u nás patříš mezi průkopníky... jak vypadá tvůj aktuální setup?
V současné době používám dva programy Traktor a Maschine, které ovládám jednotlivými kontrolery. Traktor, na kterém používám 3x deck, ovládám dvěma kontrolery X1 od Native Instruments. Maschine pak používám na dokreslování setu pomocí různých pekusních zvuků, clapů a tak dále. Poslední dobou pracuji na tom, že bych chtěl používat ještě třetí program a to Ableton přes který bych chtěl hlavně ustálit sound a používat různé VST. Ještě mě s tím čeká mraky práce, to je holt výhoda digitální techniky - člověk není ničím omezen.
Máš arzenál za několik desítek tisíc... cítíš, že tvé snažení o dosažení originálního soundu dokáže publikum ocenit?
No něco málo to stálo :-D Jak už jsem se zmiňoval - u nás v Česku lidi co na akce chodí kolikrát ani pořádně nezjišťují, kdo jím to zrovna hraje. Tím pádem je tu opravdu malé procento lidí co to dokážou ocenit, a proto si vážím každé kladné pochvaly.
Digitální DJing je u náš stále velmi kontroverzní téma a zřejmě existuje mnoho "konzervativních" DJů, kteří tento styl neuznávají. Pouštíš se s nimi do debat / setkal ses někdy s nějakými negativními názory z toho důvodu, že máš před sebou laptop s logem nakousnutého jablka?
Do těch to debat se nepouštím, přijde mi to ztráta času a myslím, že ten čas se dá určitě využít jinak než jen spekulováním a dohady o nesmyslu. Já se zastávám toho názoru, ať každý využívá to co mu nejvíce sedí pod rukama. Musí tomu ale dávat maximum co může. S negativním postojem přímo k mé osobě jsem se zatím nesetkal, tak uvidíme jestli to někdy přijde a pokud jo, tak s tou dotyčnou osobou určitě nepovedu sáhodlouhý rozhovor o tom proč jo a proč ne. Rovnou mu řeknu, že omezenými lidmi se nezabývám.
Dlouhou dobu jsi taky velkým sympatizantem Hawtinova labelu M_nus. Když jsi zmiňoval, že hodně lidí chodí na akce jen proto, aby byli "IN", nemáš pocit, že mnoho DJů začalo hrát v poslední době M_nusové desky taky jen proto, aby byli IN?
To si zas tolik nemyslím. Ne tedy kvůli tomu, že hraji taky dost věcí od M_nus, ale proto že je to známý label. Někteří DJs nemají snahu hledat nové a zajímavé labely, a proto skončí u M_nus. Opět je to o té české lenosti - objevovat, zkoušet a hlavně se nějak odlišovat od tuctu.
Ty se mimo jiné odlišuješ od tuctu i díky svým aktivitám v rámci projektu Come In. Řekni nám o tomto projektu víc...
Come In jsem rozhýbal s jedním kámošem, se kterým na tom pracujeme už skoro třetí rok. Začínali jsme v jedné menší hospodě u nás v Hradci a nyní pravidelně každý měsíc děláme party ve Station music bar. Navíc koncem loňského léta jsme spustili vedlejší projekt City, se kterým se pohybujeme po klubech po celé republice. Na akce se snažíme pokaždé zvát někoho nového. V Hradci to jsou čeští DJs a mimo Hradec zveme nová jména ze zahraničí. Taky jsme si zkusili uspořádat nějaký ten Open air a myslím že letošek nebude 100% výjimkou, takže se máte opravdu na co těšit.
Dokázal bys nějak v rámci jedné věty definovat motto akce Come In / City?
Naší snahou je lidem servírovat kvalitní hudbu a dopřát jím komfort takový jaký mohou poznat snad jen mimo české území. Je to ale boj.
Rozhovor připravil v lednu 2013
Nois
Nevyčerpatelný zdroj nových nápadů a kreací na poli elektronické taneční scény Dusty Kid mluví o svém rodném ostrově, aktuální práci i o délce svého nejdelšího...
Bydlíš ve městě Cagliari, v hlavním městě Sardinie. Jaký je největší rozdíl mezi tímto ostrovem a pevninskou Itálií?
Je to tu mnohem, mnohem lepší! Na Sardinii je vždy teplo a slunečno! Máme jednoduše štěstí, zvlášť teď kdy se zbytek Evropy potýká se sněhem a špatným počasím. U nás je stále kolem 20 °C :)
Jak už jsme probrali v minulém rozhovoru, tvá hudba je neskutečně pestrá a rozmanitá. Vychází z říše snů?
Ano, dá se říct, že má hudba takřka představuje sny v mé hlavě.
Jsi také známý svými epickými skladbami, které leckdy trvají déle než standardní vinylová deska. Jakou stopáž má tvůj nejdelší track?
21 minut – That Hug.
Na čem teď Dusty Kid pracuje?
Makám na remixu singlu Leaving pro Pet Shop Boys a před nedávnem jsem dokončil práci na mém novém tracku.
Aktuální novinka z dílny Dusty Kida:
Prozraď nám s jakým setupem dorazíš na Citadelu.
Základem je pro mě Ableton Live ovládaný několika MIDI nástroji a aplikacemi Griid a Lemur. Co je to Lemur se dozvíte z následujícího videa:
Nina.Fialová
Výhra:
1 x VIP GOLD / v hodnotě 2499,- - zdarma alko/nealko po celou dobu párty/
1 x VIP /v hodnotě 1000,-/
4 x STANDARD vstupenka
Odpovězte bez nápovědy na následující otázky:
Po kolika letech do ČR přijede Johannes Heil?
Jak se jmenuje jediná Djka z druhého pódia?
Odkud pochází Dusty Kid?
Jaká světová dj superstar zastupuje Uto Karema?
Jakou populární dj dvojici objevila Anja Schneider?
Napiš alespoň jeden megahit Anthonyho Rothera
Vyjmenuj všechny zahraniční Dje z druhého pódia
Kteří cz dj’s vystoupí na hlavním pódiu?
Odpovědi posílejte na HYPERLINK "mailto:info@praan.cz" info@praan.cz
Soutěž budu ukončena 1.2.2013
Křehká květinka zabývající se meditací, která se po setmění mění v nespoutanou hardtechno kazatelku. I tak by se dala ve zkratce představit brazilská kočka Candy Cox, které se představí na Red Cube únorové Citadely.
Ahoj Candy, máme tu nový rok a mě by zajímalo, jestli sis dala nějaké předsevzetí?
Všechny zdravím, je mi ctí poskytnout vám rozhovor a představit se tak českému publiku. Má první odpověď zní ANO – v roce 2013 chci skoncovat s kouřením.
Za své umělecké příjmení sis zvolila stejné jméno jako má jeden z nejslavnějších techno Djů této planety... S jakou nejhloupější otázkou jsi se na toto téma setkala?
Hahaha, dostávám jich spoustu, ale musím říct, že už jsem si zvykla. Nejčastěji jsou to otázky typu: „Jsi jeho dcera / neteř?“ Hehe...
Máš nějaký rituál, který před hraním dodržuješ?
Vždycky se před hraním ráda podívám do tváří lidí v publiku a taky se s nimi ráda přivítám. V duchu si pak říkám: „OK, chci vás všechny vidět tancovat tak, jakoby vás nikdo nesledoval!“
Jak vnímáš evoluci hardtechna a do jaké míry se jeho vývoj odráží v tvých setech?
Myslím, že s hardtechnem je to stejné jako s ostatními hudebními žánry, které se neustále vyvíjí. Je to dáno kreativitou nových producentů, kteří přichází s novými a zcela odlišnými nápady. Stejně tak se mění sound a způsob produkce starších producentů... a v neposlední řadě se zvyšují i nároky samotného publika. Věřím, že hardtechno se stále adaptuje k obrazu lidí i HT Djů. Nevím, jak přesně se to odráží v mých setech, protože hraju jen desky, které mě baví a fakt si užívám hraní starších klasik z let 2002 a 2003... vlastně... 10 let není až tak dlouhá doba, ale dnešní doba je taková, že tracky staré rok nebo dva už se považují za staré, což je škoda. Jestliže je deska dobrá, tak neexistuje datum její expirace! Součástí evoluce by mohlo být naučit se oceňovat kvalitu desek, nehledě na datum jejich výroby.
Na co se v tomto roce můžeme těšit z tvé studiové práce?
Doufám, že letos navážu spolupráci jak s mými kamarády tak s ostatními kolegy. Zatím je ale velmi brzo na to, abych prozradila něco konkrétního. Možná během měsíce nebo dvou prozradím něco bližšího. Dám vám zavčas vědět, žádný strach! :)
Pocházíš z Brazílie a do Evropy ses přestěhovala teprve nedávno... je něco, na co si v Evropě fakt nemůžeš zvyknout?
Hmmm... Chybí mi především má rodina a kamarádi. Na to si fakt nezvyknu.
Sice jsi jižanka tělem i duší, ale přesto by mě zajímalo, jestli jsi už zkoušela nějaký zimní sport...
Ano zkoušela a skončilo to vymknutým meniskem... Minulý rok jsem jela do Andorry vyzkoušet snowboard, ale nebyla jsem moc úspěšná... s posunutým meniskem jsem většinu pobytu strávila na hotelu s ortézou na levé noze. Každopádně do hor se ještě vrátím – máme mezi sebou nevyřízené účty.
Máš nějaké životní krédo?
Zabývám se hledáním „vnitřního klidu / míru“. Věřím, že pomocí meditace se dá změnit svět i lidstvo, stejně tak jako věřím, že cesta pravdy je cestou lásky. Ve skutečnosti věřím v mnoho dalších mouder, ale trvalo by věčnost, než bych je sem všechny vypsala. Uvedla bych snad jen tyto:
„Nečiň jiným, co nechceš, aby činili tobě.“
Buď změnou, kterou chceš vidět! (Gandhi)
Takže i téma relaxace ti určitě není cizí...
Přesně tak – ráda medituji, poslouchám klasickou i chill-outovou hudbu a čtu knihy duchovního gurua známého pod jménem Osho. Ráda také spím a čerpám energii ze Slunce.
V České republice už máš za sebou dvě hraní... co se ti vybaví, když o naší zemi slyšíš?
Vybaví se mi: „Czech people like to partyyyyy!!!“ Jste v tom fakt experti a těším se, až vás 22. února všechny v Boby centru uvidím!
ROZHOVOR : NINA FIALOVÁ
DJka Sonja již od počátku své kariéry prezentuje originální „západní sound“, který ji fascinoval při studiích na univerzitě v Berlíně. Stejně tak ji učarovala samotná německá metropole, jež se stala jejím současným bydlištěm. Pomocí Skypu jsme se Sonjou rozebrali její pobyt, aktivity, místní scénu i budoucí vize.
Právě u tebe vidím místo pobytu Berlín. Kde se tedy momentálně nacházíš?
Právě se nacházím přímo v Berlíně, kde už téměř půl roku s malými přestávkami žiju.
Vím, že k Berlínu jsi měla vždycky blízko, ale co tě k tomu přivedlo, že zde takřka půl roku bydlíš?
Bylo to spontánní rozhodnutí. Jelikož svou práci mohu dělat v podstatě odkudkoliv (pracuji online), řekla jsem si, proč nestrávit letošní léto právě v Berlíně. Z původních tří měsíců, které jsem zde plánovala strávit, je ale už půl roku. A co mě se přivedlo? Především elektronická hudba a místní klubová scéna, která je jednou z největších na světě, ne-li vůbec největší...
Zní z toho velké nadšení, přesto - je něco na co si v Berlíně nemůžeš zvyknout?
Co se týče klubové scény, napadá mě jedna věc - nejistota, zda se do klubu dostanete nebo ne. Nejtěžší je asi vstoupit do Berghainu. V létě mě tam po dvouhodinovém čekání nepustili, to jsem byla opravdu naštvaná :) Město jako takové mi jinak naprosto vyhovuje, asi bych nic neměnila.
Jak často vůbec v Berlíně navštěvuješ mejdany a jak náročné je to po finanční stránce pro "našince"?
Chodím téměř každý víkend. Dá se říct, že to patří k místnímu "koloritu" a to nejen mezi mladými lidmi. Finančně to není zas tak strašné - většinou zaplatíš okolo 8 - 12 EUR (ve Watergate či Berghainu se platí cca 12 EUR) a dostaneš lahůdkový line up. Pak samozřejmě záleží na každém kolik utratí na baru, což se může samozřejmě nepříjemně prodražit :).
Chápu:) Zmínila jsi "door policy" i alkohol, ale jak to v takových nejznámějších berlínských klubech chodí s nelegálními látkami? Přijde mi, že v českých klubech je například tráva dost tolerovanou substancí. Je to v Berlíně přísnější?
Řekla bych, že je to tu ještě víc "free". V Německu je sice zakázáno v restauračních zařízeních kouřit, ale pro berlínské kluby tohle neplatí. Trávy a dalších substancí se to týká také.
A jak vnímáš ty osobně Berlín z pohledu DJe? Jsi tam v kontaktu s nějakou DJskou komunitou, která se například motá kolem nějakého vinyl shopu nebo klubu? Já si třeba vzpomínám, že v dobách, kdy jsem kupoval desky tady v brněnském obchodu Fatal shop, se v něm týden co týden potkávali takřka všichni brněnští DJs a povídalo se o všem možným. Teď jsme sotva v kontaktu přes FB a potkáváme se jen na akcích, když se střídáme za mixákem...
DJs jsou zde rozdělení do určitých "komunit". Tzn., že DJs, kteří hrají pravidelně ve Watergate si třeba nezahrají v jiném klubu, okolo kterého se pohybuje zase jiná skupinka DJs. Je také velmi těžké, se do nějaké takové komunity dostat, neradi mezi sebe pouští nové lidi. Například Berghain je v tomhle směru jedním z nejuzavřenějších klubů. DJs zde podepisují smlouvy, že v žádném jiném berlínském klubu po nějakou dobu nebudou vystupovat vůbec. Já jsem se tu zatím díky mé práci dostala trochu blíže ke klubu Watergate, dále znám lidi z klubu M.I.K.Z. Zde se uskutečnil i první díl rezidentní noci KNTXT, kterou zde organizuji s producentem Kasterem Cordalisem. Snad se brzo dočká tahle noc svého dílu i v Praze, ale zatím nebudu předbíhat...
K tomu gratuluji, věřím, že musí být těžké v Berlíně prorazit. Zároveň mě napadá další otázka, vzhledem k tomu, že pracuješ v mediálním prostoru. Jaký je rozdíl mezi tím, když chceš promovat akci v Berlíně a u nás? Jsou tam například podmínky mediální spolupráce těžší a profesionálnější? Jaké zkušenosti z toho čerpáš?
Jsem ráda, že se mě ptáš právě na tohle. Co se týče promotion akcí, jsme na tom u nás daleko lépe. Ale to souvisí s tím, že u nás je promotion vzhledem k velikosti respektive "malosti" trhu nutná. Kdežto v Berlíně mají kluby už své jisté. Přichází sem plno turistů a pravidelných návštěvníků, kvůli kterým není promotion zase tak nutná. Známé kluby také žijí ze svého jména, které naláká návštěvníky samo. Navíc kluby jako (ano opět) Watergate či Berghain jsou pokaždé jistotou kvalitního line upu. To znamená, že kolikrát ani já zas tak pilně nestuduji jejich program, vím, že to bude prostě dobré. Moje velmi dobrá kamarádka, berlínská DJane Christine Lau, byla celkem šokovaná, když přijela do Prahy na mou někdejší rezidentní noc a viděla, kolik prostoru věnujeme promotion. Bylo to pro ní něco úplně nového.
Předpokládám tedy, že už máš v Berlíně něco odehráno. Je nějaký rozdíl mezi tím, když hraješ u nás a v Německu?
Záleží na tom, v jakém klubu. Mám za sebou teprve několik hraní, ale i tady se mi stalo, že publikum můj set 100% neocenilo. Každopádně je ale na místních lidech vidět, že sound, který hraji, jim rozhodně není cizí. A s tempem pod 125 BPM většinou také nemají problém :).
Takže dá se říct, že "zpomaluješ"? :)
Řekla bych to spíš tak, že v Berlíně si mohu dovolit zpomalit. U nás to není tak jednoduché. Ale na Apokalypse jsem hrála 125 BPM a lidi to myslím zkousli :).
Jasně, na Apokalypse sklidil tvůj set velký úspěch. Vnímáš, že jsi u nás vlastně současným průkopníkem deep-housu a jeho odnoží?
Haha, no já bych si to o sobě nedovolila říct, ale v principu máš asi pravdu. Zas tak moc nás v Čechách není. Navíc někteří mí kolegové se i přes "lásku k deep housu" lidem přizpůsobují, to já nedělám. Jedu si to svoje. :)
A to je hlavní! Vidím, že jsi hodně aktivní na taneční scéně. Máš nějaký svůj sen nebo cíl, za kterým jdeš nebo si spíš jedeš na aktuální vlně a čekáš, co tvé úsilí přinese za nové zážitky a projekty?
Můj velký sen byl vždycky zahrát si v Berlíně, což se mi teď splnilo. Chtěla bych tu mít časem více pravidelného hraní a konečně bych se také chtěla pustit do produkce. Prostě chci dělat to co mě baví = hudební scéna u nás a tady a vše kolem ní.
Jak je to momentálně s tvou produkcí, popřípadě s projektem Da Fly?
Tenhle je projekt bohužel úplně na bodu mrazu, s Marconim jsme ukončili spolupráci. Momentálně začínám pracovat na novém materiálu, ale nechci nic prozrazovat, vše se teprve připravuje. Produkce je ale velmi důležitý krok, bez kterého se podle mě DJ v určité fázi nemůže posunout dál.
To máš pravdu, ale právě proto podle mě vzniká hodně "produkce pro produkci"... ty sama se momentálně cítíš víc jako DJka nebo jako producentka?
Určitě jako DJka, producentkou bych se zatím neodvážila nazvat, mám zatím oficiálně vydané jenom 1 EP ve spolupráci s Marconim, nic víc. Na novém materiálu si chci dát ale záležet, rozhodně nepustím ven něco, s čím bych nebyla spokojená. Stejně tak je to u mých setů, které jsou většinou hodně promyšlené...
Zrovna na toto téma jsem se nedávno bavil s Josephem Capriatim a shodli jsme se na tom, že DJ musí být do určité míry jako "šachista" a musí vždycky přemýšlet o několik tahů (desek) dopředu. O kolik "desek" napřed přemýšlíš ty?
Minimálně v první půlce setu vím, jak tracky za sebe naskládám. Uvolní to ve mě prvotní napětí a stres. Potom už mohu s klidem daleko více improvizovat. Přesto většinou vím, které tracky se k sobě hodí a které ne. Není nic horšího než zahrát set, který nemá hlavu ani patu.
Chápu. Když mluvíš o tom stresu... býváš nervózní před každým hraním, nebo se to postupem času zlepšuje?
Nervózní jsem bývala zhruba první rok, teď už většinou nejsem. Ale lhala bych, když bych řekla, že jsem před výstupem na Apokalypse neměla trému :).
Pojďme se nyní přesunout k Citadele. Jak vnímáš celý ten line-up hlavního pódia? Které jméno je ti nejbližší?
Line up Citadely (myslím tím hlavní pódium) je jedním z nejinovativnějších u nás za poslední dobu vůbec! A kdo je mi nejbližší? Jednoznačně Anja Schneider, tak trochu má inspirace a vzor. Skladby jejího labelu Mobilee zařazuji pravidelně do svých setů.
Je dost pravděpodobné, že se s ní potkáš v zákulisí. Jak bys ji oslovila a na co by ses jí chtěla zeptat?
Pevně doufám, že budu mít možnost se s ní alespoň pozdravit. Asi bych zmínila, že momentálně také bydlím v Berlíně, zajímalo by mě, jaká místa tu má ráda, pobavila bych se o místní klubové scéně atp.
Na závěr bych se tě rád zeptal, jak to vypadá s tvou rezidenturou na akcích Minimal people a speciálním Minimal people on the roof?
Já jsem po Novém roce vzhledem ke změněn konceptu přestala být rezidentkou Minimal people, ale na speciálních edicích "On the roof" budu vystupovat i nadále. Momentálně se připravuje díl, který by měl proběhnout zhruba v květnu a na který bychom chtěli pozvat nějaké zajímavé zahraniční deep housové jméno.
Linky:
Minimal People 16.12.2011
Autor - NOIS
Po čtyřech letech se na místo činu – do brněnského Boby centra - vrací průkopník německého hardtechna, který stojí za remixem mrazivé Hardtechno anthem. Kam se jeho produkce posunula, s kým nyní spolupracuje a jak vypadá aktuální německá scéna jsme rozebrali v následujícím interview…
Ahoj Borisi, máme za sebou vánoční svátky a mě by zajímalo, co bylo tím nejlepším dárkem, který jsi kdy na Vánoce dostal.
Všechny zdravím a předem díky za pozvání na Citadelu! Nejlepší dárky, který jsem kdy dostal byly konkrétně dva. Tím prvním byla herní konzole, kterou mi Ježíšek nadělil ještě když jsem byl malej. Jednalo se o Atari 2600 z roku 1989. Tím druhým byl kontroler S4 z dílny Native Instruments.
Na Red Cube pódiu Citadely se představí také slovenský Sepromatiq, se kterým už nějakou dobu spolupracuješ. Čím tě tento skromný chalaň zaujal a jak začala vaše kolaborace?
Seprovu produkci znám už velmi dlouho a osobně se známe od roku 2007, kdy jsme se potkali v klubu Piano v Trenčíně. Tehdy mi dal svoje demo CD, které mě okamžitě přesvědčilo o jeho talentu. Od té doby pravidelně zařazuji jeho tracky do svých setů, protože má velmi podobný sound jako já. Proto jsem přišel s myšlenkou dát naše zkušenosti a nadání dohromady a odstartovat tak nový projekt.
Řekni nám víc o tom vašem projektu…
Bude to „battle DJ act“ s živými prvky.
Jak to, z tvého pohledu, momentálně vypadá s hardtechno scénou v Německu?
Bohužel německá hardtechno scéna upadla. Některé kluby to přestřelily hned zezačátku a víkend co víkend v nich bylo hardtechno ke slyšení, jenomže lidi se toho brzy nabažili a přeorientovali se na jiné styly. Poslední dobou se sice opět vynořilo několik posledních mohykánů, ale není to žádná sláva. Pořád u nás ale existují akce jako Syndicate v Dortmundu nebo Toxicator v Mannheimu, na kterých se sjedou milovníci hardtechna z celého Německa, ale v klubech už hardtechno nemá takovou pozici jako dřív.
Řekl bych, že v rámci celé Evropy pořád existují tisíce fanoušků hardtechna a zvláště v jižních oblastech jako je Španělsko nebo Portugalsko, se zběsilým rytmům daří.
Zaslechl jsem něco o tom, že tě rodiče v dětství přihlásili do hodin flétny…
Jojo, na základce jsem se učil hrát na flétnu. Byl jsem v tom dost špatnej, ale je to jediný hudební nástroj, který jsem se dodnes naučil jakžtakž ovládat.
Považuješ se za snílka?
Jsem snílek a zároveň realista. Vím, že některé sny jsou dosažitelné a jiné nikoli. Mým snem třeba bylo, že se stanu pilotem, ale vzhledem k tomu, že už nejsem nejmladší a ani nejbohatší, se mi tento sen nesplní.
Za celou svou kariéru jsi hrál na mnoha zajímavých místech. Na které vzpomínáš nejraději?
Nejkrásnější pro mě bylo hraní v barcelonském přístavišti. Nepamatuji si, kdy přesně to bylo, ale mít před sebou dav úžasných lidí a za sebou dunící moře, je zkrátka nepřekonatelný pocit.
Co momentálně hraje v autě Borise S.?
Poslouchám spousty hudebních žánrů. Většinou mám naladěnou stanici hrající „urban club music“, ale momentálně si ulítávám i na dubstepu a drum 'n' bassu.
S rozvojem sociálních sítí se zjednodušili komunikační kanály mezi umělci a jejich fanoušky. Máš s tímto fenoménem nějaké negativní zkušenosti?
To si piš! Tohle je s tím prostě spojený a člověk vždycky narazí na někoho, kdo jednoduše neví, kdy už je za hranicí….
Doslechl jsem se taky, že jsi celkem nadšený filmový fanda…
Miluji filmy – především horrory a sci – fi! Ulítávám si na sériích Star Wars, Pána prstenů, Vetřelců a zbožňuju taky Kruh.
Díky za rozhovor a těším se na Vás!
Boris
Autor: Nois (Apokalypsa)
Špinavec ze Sardinie a jeden z nejoriginálnějších producentů současnosti se rozpovídal o svých rodičích, připravovaném albu i sympatiích k popu. Seznamte se blíže s Paolo Albertem Loddem, který se představí koncem února na brněnské Citadele.
V Brně jsi se naposledy představil v roce 2009 na party Elektra. Jaké pocity v tobě Brno zanechalo?
Brno mi padlo do oka, i když na můj vkus je u vás trochu chladno. Přeci jen pocházím ze Sardinie...
Některé tvé skladby mají temnou a surovou atmosféru, jiné naopak rozvíjí překrásné melodie, které člověka chytnou u srdce. Ke kterému z těchto dvou pólů momentálně inklinuješ?
Je to přesně jak popisuješ! Aktuálně si ujíždím na obou pólech svého působení a snažím se, aby mé hraní tvořilo harmonický celek.
S tou diverzitou souvisí i fakt, že tvé tracky se objevují v setech striktních techno Djů (jako například Chris Liebing) tak v chill-outových kompilacích. Sleduješ kdo všechno má tvé skladby v oblibě?
Samozřejmě neprojíždím playlisty všech světových Djs, ale vždycky mě potěší, když své tracky slyším v setech lidí, kteří na taneční scéně něco znamenají. Dělá mi to radost a jsem rád, že má moje práce tak široké uplatnění.
V několika rozhovorech jsi zmínil, že za tvým hudebním nadáním do značné míry stojí tví rodiče. Čím tě tak ovlivnili a jak pohlíží na tvou produkci?
Když jsem byl malej kluk, tak nám z domácího sterea neustále hráli Beatles, Pink Floyd, Simon & Garfunkel, stejně tak jako Musorgskij a Rachmaninoff. Ta rozmanitost mi ukázala neskutečné množství krás hudby. Později si naši začali ujíždět na vlně jazzu, ale ten už mě tolik neoslovil. Stejně tak neoslovující je teď pro rodiče moje aktuální produkce, to ale nemění nic na tom, že jsou na mě hrdí, čehož si nesmírně vážím.
Co říkáš na boom dubstepu?
Moje přezdívka je Dusty Kid, ale nejsem natolik dětinský, aby se mi líbil dubstep. (pozn. v originále: „My artist name is Dusty Kid but I'm not kid enough for dubstep.“)
Ve virtuálním světě a na sociálních sítích nejsi moc aktivní... jak se ti daří nepodlehnout?
Jsem pořád na cestách a když mám volnou chvilku, tak se ji snažím vyplnit nějak smysluplněji než Facebookem. Proti sociálním sítím ale nic nenamítám.
Nejen producenty jistě zajímá, jaký hardware a software používáš ke své aktuální produkci...
Liine Griid a Liine Lemur pro iPad a Ableton Live. Z hardwaru mám momentálně nejoblíbenější Memorymoog a Op-1.
Tvé poslední album nese název „Beyond that hill“. Co je za tím „Tvým obzorem“?
Já myslím, že každý člověk má svůj svět existující „za obzorem“. Je to tajný a soukromý prostor, ve kterém se hromadí sny předtím než se stanou skutečností.
Co můžeme očekávat od tvého dalšího alba?
Něco odlišného... určitě víc dark & underground s prvky 70. a 90. let.
Popiš nám svůj vztah k popu a popkultuře...
Miluji pop! V autě poslouchám všechno od Coldplay po Lady Gaga. V poslední době u mě vede projekt Alva Noto.
Chodíš i na popové koncerty?
Nenávidím koncerty! Zrovna nedávno jsem byl na koncertu Alva Noto v Milánu. Představení bylo parádní, ale po 15 minutách jsem se začal nudit. Dávám přednost pohodovým klubům, kde si můžu poslechnout hudbu, která mě zajímá, pokecat si u toho, dát si drink a zatančit si. To mě baví mnohem víc než stát 90 minut na jednom místě a čumět na pódium.
Sice nejsi tak úplně Ital, ale přesto se tě musím zeptat, jak jsi na tom s láskou k jídlu a k vaření...
Miluju jídlo, ale před vařením dávám přednost jezení.
Rozhovor připravil v prosinci 2012
Nois
Byznysmenka, DJka a jedna z nejpracovitějších osobností berlínské EDM scény Anja Schneider představí v brněnském Boby centru svůj originální sound, po kterém začíná být české publikum hladové již několik let. Připomeňme si společně její cestu a dosavadní úspěchy, kterých si jí podařilo dosáhnout.
Jednou na hudebním táboře…
Pochází z nemuzikantské rodiny, ale i přesto ji rodiče přihlásili na hodiny flétny, které navštěvovala do svých čtrnácti let. Anja během puberty začala pozorněji poslouchat alternativní radiové stanice, v jejím magneťáku se neustále střídaly pásky Kraftwerků a Depešáků a na flétně se začal usazovat prach.
Anja ráda rádio.
K rozhlasovému vysílání měla vždy blízko, a proto se časem stala moderátorkou na několika různých rádiových stanicích – nejznámější z jejich prvotních úspěchů je její angažmá na kanálu Hi five. Práce radio DJky ji naplňuje především v tom smyslu, že „nemusí“ desky míchat a vychutnává si je společně se svými posluchači do začátku do konce. Za zmínku stojí i fakt, že Anja Schneider vykonávala funkci producentky na rádiu KissFM. Zásadní zlom přišel kolem roku 2000, kdy Anja rozjela svou vlastní legendární show Dance Under the Blue Moon na stanici Fritz (tam můžete například pravidelně slýchávat i relaci Paul van Dyka). Statisícová posluchačská základna ji přiměla k tomu, že se naučí DJskému řemeslu a bude tak moci prezentovat své oblíbené desky v klubech po celém Německu a následně i v celém širém světě.
Osudové setkání -> fenomenální label.
V rádiu Fritz potkala Ralfa Kollmanna a najednou byla ruka v rukávu. Z DJky se stala producentka a z kamarádství se stalo obchodní partnerství, které dalo vzniknout, v současnosti ostře sledovanému, labelu Mobilee records. Ostatně právě díky tomuto vydavatelství a schopnostem dua Anja & Ralf se podařilo prosadit dvojici Pan-Pot, která patří mezi vyhledávané techno projekty současnosti. Mezi další talenty, kterým Mobilee records pomohlo nastartovat kariéru, patří Sebo K, Paul Brtschitsch, Marco Resmann, Kiki a Lee van Dowski. Všimněte si, že Anja Schneider není sobecká hvězda, která by se snažila tlačit pouze své jméno, ale vždy jedná v zájmu celého labelu. Nepřipomíná vám to náhodou chování dalšího německého rodáka – Papa Svena – jehož značka Cocoon je synonymem pro organismus produkující vyšperkovanou taneční hudbu a propagující stále nová a zajímavá jména? Nápadný příklad altruismu…
Anjableton.
Roku 2008 vydává Anja Schneider první debutové album Beyond that Halley, které sklízí nečekaně kladné hodnocení a do podvědomí clubberů i DJů se z něj dostávají dva zásadní tracky - Belize a Safari. Od té doby se Anje nabídky na spolupráci a remixy jen hrnou a značka Mobilee records je považována za vstupní bránu do světa velkých mejdanů v rytmu 21. století.
Belize
Safari
Facebooková fanpage Uto Karema hlásí přes 50 000 fanoušků a den ode dne tato cifra narůstá. Uto Karem totiž rozvířil stojaté vody beatportové šedi a dokázal svou hudbou upoutat pozornost jak starých DJských pardálů tak nové vlny clubberů. Dětství strávil v Londýně, po čase se však se svou rodinou přestěhoval do země s diametrálně odlišným podnebím i myšlením místních – do slunné Itálie. Jako mnoho dalších DJů čtyřicátníků, i Karem je ovlivněn vlnou Depešáků, new wave kapely New Order a synthpopového dua Soft Cell (od nich možná znáte píseň Tainted love).
S postupem času jej ovlivňuje rodící se italský techno sound 90. let, prezentovaný lidmi z Neapole a okolí. Kolem roku 2000 se Uto seznamuje se základy produkce a pouští se do vlastních projektů. Primárně se věnuje Djingu, ale díky svým pořadatelským schopnostem občas zorganizuje nějaký ten mejdan, na kterém podstrčí své promo CD někomu z vyšší ligy. Později se jeho jméno začíná objevovat v playlistech renomovaných italských DJů čím dál tím častěji a Uto Karem se dostává do širšího podvědomí. Okolo roku 2005 už má jasno v tom, co chce v životě dělat – věnuje se hudbě na 100%, stává se žádaným Djem a začíná studovat obor audio inženýr, který o několik let později zdárně dokončuje. S diplomem na stěně zakládá roku 2007 vlastní label Agile records, jehož hlavním cílem je produkovat a podporovat kvalitní hudbu.
Prodeje se daří, nové desky se jen hrnou a Uto Karem definuje svůj vlastní sound – špetka groovy, špetka techna, špetka vokálů a výsledkem jsou neskutečně zábavné a taneční skladby, ve kterých je krásně čitelný odkaz na dobu, kdy byly italské techno desky váženým a vyhledávaným artiklem, o který se sváděly nelítostné boje v obchodech s vinyly.
Mimochodem víte co mají společného Dubfire, Richie Hawtin, John Acquaviva, Marco Carola a Chris Liebing? Kromě tučných honorářů je to i obliba Uta Karema, jehož tracky se pravidelně objevují v setech těchto velikánů!
Producent, DJ a majitel labelu Agile Recordings vás dokáže zaujmout netradičním deep technem i energickými funky smyčkami. Jeho tracky momentálně patří mezi žádané zboží na labelech M_nus, Sci+Tec, Plus 8, Tronic, Great Stuff a mnoha dalších.
Už víte, proč má tento Ital s anglickým humorem své zasloužené místo v line-upu Citadely?
Soundcloud:
Aktuální Beatport chart:
Kostky jsou vrženy a Citadela se koncepčně vrací tam, kde ji fanoušci kvalitní elektronické hudby mají nejraději – vítejte na Citadele v Bobycentru, nesoucí podtitul Cube Game!
Hlavní pódium bude zaměřeno na aktuální a rozmanitý sound, kterým vás provede pětice zahraničních projektů a DJů a trojlístek českých talentů. Citadela si tak klade za cíl představit Brnu revoluční mejdan, který svým konceptem dokáže zaujmout i náročnější publikum, které se nebojí za podobným line-upem vycestovat daleko za hranice naší republiky. Tři renomované live projekty, patřící díky své originálnosti mezi klenoty světové taneční scény, dvě zahraniční DJské premiéry v rámci české halové party a životní výzva pro trojici českých talentů – to je první Citadela roku 2013!
Anthony Rother LIVE
Rother je ve svých čtyřiceti letech pokládán za jednoho z dominantních postav světového elektro soundu. Jeho hudba má nezaměnitelný rukopis protkaný robotickými vokály, které reflektují současnou společnost, čím dál tím více ovlivněnou nezastavitelným technologickým pokrokem. Anthony Rother není jen uznávaný producent, který spolupracuje se jmény jako je Sven Väth nebo DJ Hell, ale je to především unikátní performer, jehož živá show patří mezi poklady světové taneční scény. Celé vystoupení je čistě v režii Rothera a jeho hardwarových nástrojů, které ovládá v reálném čase. Vidět Anthonyho Rothera naživo je povinností každého fanouška taneční hudby, ať už vás baví house, techno nebo trance.
Dusty Kid LIVE
Do Brna se vrací miláček všech, kteří mají rádi nápaditou taneční hudbu, definující svou vlastní originální kategorii. Tracky z jeho alb A Raver’s Diary a Beyond That Hill se objevují v playlistech techno DJů jako jsou například Chris Liebing nebo Richie Hawtin, stejně tak jako mezi barovými DJi vyznávajícími barvité melodie.
Tiskem, DJi, producenty i laickou veřejností opěvovaný Ital v rámci live-actu představí to nejlepší ze své produkce, stejně tak jako dosud nevydané hity.
Těšte na hudební orgie složené z fragmentů techna šmrnclých 80. léty a acid housu okořeněným špetkou minimalu a tech-housu.
Johannes Heil LIVE
Další potvrzený live act nadcházející Citadely má taktéž původ v německém Frankfurtu. Mnozí si jej pamatují především díky hitu Paranoid Dancer, který vydal před více jak čtrnácti lety! Svým soundem však osciluje někde mezi technem, breakbeatem a ambientem. Z jeho tracků je jednou cítit optimismus a radost, jindy zase temno a mystično. Během své patnáctileté kariéry urazil pestrý kus cesty – od Detroit techna až po nakažlivě taneční house. Ostatně to dokládá i jeho poslední album Loving, které vyšlo na labelu Cocoon Recordings.
Anja Schneider
Ikona německé taneční scény a rodačka z Berlína, která díky své houževnatosti a umu ohromila a procestovala celý svět. Zakladatelka labelu Mobilee records, která objevila například projekt Pan-Pot, se do mysli mnoha fanoušků EDM zapsala především díky debutovému albu Beyond the Halley a také vystoupení na Love Parade v roce 2008. Anja Schneider patří momentálně mezi hlavní tváře berlínské klubové scény a přispívá k definování soundu udávajícího nové trendy.
Uto Karem
Dalším Italem v line-upu Citadely bude vycházející hvězda evropských klubů, přinášející svěží a inovativní pojetí taneční hudby. Jméno Uto Karem se bleskově dostalo do playlistů mnoha světových DJů, kteří si zamilovali jeho neotřelé postupy a prvky, které dokáží zpestřit každý set. Producent, DJ a majitel labelu Agile Recordings vás dokáže zaujmout netradičním deep technem i energickými funky smyčkami. Jeho tracky patří mezi žádaný artikl na labelech M_nus, Sci+Tec, Plus 8, Tronic, Great Stuff a mnoha dalších. Pod svá křídla a management jej vzal sám Carl Cox.
S velkou pečlivostí a úctou k této hvězdné sestavě jsme přistupovali i při výběru českých DJů, kteří doplní pestrobarevnou mozaiku hlavního pódia. Odpoutali jsme se od zažitých dogmat, dle kterých mají na hlavních pódiích hrát stále ta stejná jména, která zde hrála již dříve a rozhlédli jsme se pečlivě po českých klubech. V hledáčku nám utkvěla tři jména, začínající shodně na písmeno S, která se snaží o oživení české taneční scény a svými dovednostmi převyšují mnoho českých es. 3xS = Sonja, Segment, Subgate.
Šéfredaktorka serveru poslouchej.net, neúnavná propagátorka berlínského soundu a rezidentka klubové party Minimal People – to je česká DJka Sonja, která vás svým citem pro hudbu a originálním výběrem tracků dostane stejně jako nás.
Segment se začal častěji objevovat v line-upech českých akcí teprve nedávno, což ovšem neznamená, že patří mezi elévy. Ke svému vystoupení používá podobný setup z dílny Native Instruments jako například Riche Hawtin, který je jeho velkým vzorem.
Třetím do party je DJ Subgate, který patří mezi podnikavé nestory pražské klubové scény. Se svým recordbagem projel takřka všechny kouty republiky a jeho přítomnost na party je vždy zárukou vydařené noci.
Druhá stage - malý velký návrat Apokalypsy do Bobycentra!
I tak by se dá charakterizovat druhé pódium Citadely v rámci kterého se na La Grottě představí osvědčená a oblíbená jména největší techno halové akce v Česku a na Slovensku Apokalypsy. Pořadatelský tým vyslyšel hlasy mnoha mladších nevyřáděných příznivců taneční hudby, které nebaví čekat na své miláčky do brzkých ranních hodin a rozhodl se naservírovat jim pořádnou nálož od začátku akce až do konce!
Boris S.
Herr Schalke je jedním z mála odborníků na rytmické hardtechno tracky, které v sobě nepostrádají originalitu a promyšlenost. Nezadržitelné BPM, dechberoucí vokály a basová linka budicí dojem "rozjetého vlaku" jasně dokazuje, že jeho vystoupení bývá tou nejvyšší ligou v hardtechno.
Candy Cox
Brazilská diva, která dokáže s gramofony přímo divy potěší především mužskou část publika, neboť kombinace křehké krásy a zběsilého techna je jen těžko popsatelná… Polovička projektu Pink Noise, která dokáže nasadit brouka do hlavy i těm, kdo hardtechno neholdují.
O.B.I.
Alias Tobias Lüke je u nás znám jako nespoutaný živel, který do svých setů dává vždy maximum. Ten, který umí cutovat desky tak dobře, až máte pocit, že mixpult odletí z podia. Ten, který Vás v roce 2006 nejvíce dostal na Apokalypse v Bobycentru, to „dítě“ za DJ pultem co nastoupilo na Apokalypse po Dave Clarkovi! DJ, ze kterého cítíte, že před chvílí s vámi tančil na parketě a najednou stojí za DJ pultem a diktuje davu, jak si užít party hard. Byl, je a bude deviant!
Mario Ranieri
Legenda rakouského i evropského hardtechna! Nabroušený hard sound, miláček davů a jeden z prvních DJů, který nás jezdil učit hardtechnu. Svou lásku ke zběsilým rytmům a hravým melodiím v sobě nikdy nezapře. Vždy si držel svůj styl, a proto u nás bude vždy vítaným a respektovaným hostem.
Zahraniční hardtechno kvarteto doplní úspěšný slovenský producent a DJ Sepromatiq, který je díky svému talentu vyhledávaným jménem i v zahraničí, stejně tak jako další účinkující tohoto podia - česká hardtechno jednička Golpe.
Cílem Citadely je nabídnout vám skvělý zážitek podpořený perfektní kvalitou zvuku, kterou zabezpečí aparatura nejvyšší řady značky L'acoustics – K1. Samozřejmostí je i vizuální zážitek, který bude umocněn tématickými dekoracemi, lasery a světelnou show za pomoci AV LED projekční technologie, VJingu a uceleného scénáře celého večera. Každá stage má svou jasnou a solitérní koncepci, díky které si na své přijdou všichni návštěvníci.
Vstupenky na tuto revoluční Citadelu se prodávají exkluzivně v síti Ticketportal již od července tohoto roku. Vyprodány jsou standardní vstupenky za 299 a 399 Kč, nyní zakoupíte lístek, díky hlavnímu partnerovi, za dotovanou cenu 499 Kč. Avšak pozor – cena bude stoupat nahoru přes cenové relace 599, 699 až k 799 Kč.
Pokud si chcete užít tuto ojedinělou akci z pohledu VIP návštěvníka, je vám k dispozici zakoupení vstupenky v hodnotě 999 Kč, avšak vzhledem k pohodlnosti této sorty návštěvníků je maximální počet VIP vstupenek stanoven na „vyvolených“ 100 kusů.
Výhody VIP zóny:
- bary s VIP servisem a party cateringem
- vlastní terasa s výhledem na hlavní stage (omezeno na 150 lidí včetně VIP GOLD)
- soukromé a hlídané toalety
- oddělený vchod hlavním vstupem Bobycentra
Pro všechny, kteří již nyní vědí, že si chtějí párty užít na 1000% a přitom se po skončení akce
nedivit nad útratou na barech, a kteří chtějí mít party vyloženě “TOP” a neohlížet se na své
finanční možnosti, nabízíme k zakoupení 50 ks VIP GOLD vstupenek, které zahrnují:
- neomezená konzumace ALKO / NEALKO nápojů kompletního sortimentu na obou pódiích od 18:00 do 06:00
- vlastní terasa s výhledem na hlavní stage (omezeno na 50 lidí)
- můžete navštěvovat také VIP sektor
- soukromé a hlídané toalety
- separátní vchod z parkoviště přímo na hlavní podium (z boku Bobycentra)
- zdarma šatna
- ovocný bar zdarma
- catering bar zdarma
Citadela Cube Game - kostky jsou vrženy
Do Brna se vrací miláček všech, kteří mají rádi nápaditou taneční hudbu, definující svou vlastní originální kategorii. Tracky z jeho alb A Raver’s Diary a Beyond That Hill se objevují v playlistech techno DJů jako jsou například Chris Liebing nebo Richie Hawtin, stejně tak jako mezi barovými DJi vyznávajícími barvité melodie.
Dovolte nám představit třetí live act únorové Citadely – DUSTY KID!
Tiskem, DJi, producenty i laickou veřejností opěvovaný Ital v rámci live-actu představí to nejlepší ze své produkce, stejně tak jako dosud nevydané hity.
Těšte na hudební orgie složené z fragmentů techna šmrnclých 80. léty a acid housu okořeněným špetkou minimalu a tech-housu.
Vstupenky na Citadelu nabízí exkluzivně a pouze předprodejní síť Ticketportal.
Kompletni uveřejnění celého konceptu Citadely 22.2.2013, proběhne na konci listopadu. Ceny vstupenek ale „vyletí“ nahoru – proto nakupujte vstupenky co nejdříve!
Mnozí si jej pamatují především díky hitu Paranoid Dancer, který vydal před více jak čtrnácti lety. Díky tomuto „dancefloor killeru“ se mu otevřely brány klubů po celém světě, kde jej vítali s otevřenou náručí a řadili jej mezi hlavní představitele techna let minulých.
Avšak jeho jméno není známo jen díky burácejícímu technu se špetkou „heilovského“ elektra. Svým soundem osciluje někdy i mezi technem, breakbeatem a ambientem. Z jeho tracků je jednou cítit optimismus a radost, jindy zase temno a mystično. Během své patnáctileté kariéry urazil pestrý kus cesty – od Detroit techna až po nakažlivě taneční house. Ostatně to dokládá i jeho poslední album Loving, které vyšlo na labelu Cocoon Recordings.
Velkou raritou také je, že Johannes Heil vystoupil v ČR pouze jednou, a to na Apokalypse 9, v roce 2002 v roli headlinera, jehož vystoupení zde se stalo nezapomenutelným.
Dámy a pánové, je nám ctí přivítat na dalším díle Citadely hvězdu světové taneční scény ze stáje Cocoon – JOHANNESE HEILA!
Johannes Heil Die Eigene Achse
Johannes Heil Paranoid Dancer
Johannes Heil LIVE 2012
Vstupenky na Citadelu 22.2.2013 v brněnském Bobycentru, exkluzivně zajišťuje předprodejní síť Ticketportal. V nabídce do vyprodání zásob jsou vstupenky za 399 CZK (vstupné bude postupně zvyšováno až na 799CZK, dále VIP bez konzumace za 999CZK a VIP s neomezenou konzumací za 2499CZK.
Kompletní zveřejnění celého programu dalšího dílu Citadela, bude 3.prosince! Citadela nabídne vice než 8 zahraničních umělců.
Prozatím odtajněno:
MAIN STAGE
ANTHONY ROTHER LIVE
JOHANNES HEIL LIVE
Předprodej: www.ticketportal.cz/predstavenie_javisko_view.asp?IDPred=1270516
Po německé superstar Paul van Dykovi přivítáme na nadcházejícím díle další hvězdu německé i světové taneční hudby – Anthony Rothera LIVE. Rother je ve svých čtyřiceti letech pokládán za jednoho z dominantních postav světového elektro soundu.
Jeho hudba má nezaměnitelný rukopis protkaný robotickými vokály, které reflektují současnou společnost, čím dál tím více ovlivněnou nezastavitelným technologickým pokrokem. Anthony Rother není jen uznávaný producent, který spolupracuje se jmény jako je Sven Väth nebo například DJ Hell, ale je to především unikátní performer, jehož živá show patří mezi klenoty světové taneční scény. Celé vystoupení je čistě v režii Rothera a jeho hardwarových nástrojů, které ovládá v reálném čase. Letos své vystoupení obohatil o další prvek – vizuální show, která dala jeho vystoupení formát živého audio-vizuálního představení. Rother se tak snaží o fúzi světa umění a klubového prostředí, čímž opět získává náskok oproti většině dalších producentů a DJů. Vidět Anthonyho Rothera naživo je povinností každého fanouška taneční hudby, ať už vás baví house, techno, nebo elektro a party Citadela vám tuto povinnost s radostí zprostředkuje. Přijďte se podívat a poslechnout si ikonu taneční hudby 22. února do brněnského Boby centra.
Vstupenky exkluzivně nabízí předprodejní síť Ticketportal za pouhých 399,-
Vstupenky: www.ticketportal.cz/podujatie_search.asp?id=129863
Po Citadele s Paulem van Dykem je tu další potvrzený termín legendární párty. Zapište si termín, pátek 22.2.2013, Brno, Bobycentrum! Další díl představí Dj’s z různých koutů světa, jména, která diktují směr stylů jako tech-house, elektro a minimal-techno. Druhá stage bude ve znamení funky-techna a hardtechna.Jedná se o vystupující, o které si fanoušci říkají již delší dobu...
V současné době jsou potvrzeni všichni vystupující, které ale s ohledem na smlouvy, můžeme uveřejnit na přelomu měcíce září/ říjen.
Party Citadela pouze a exkluzivně nabízí předprodejní síť Ticketportal, kde můžete již nyní zakoupit vstupenky za velmi lákavou cenu.
Vstupenky
standart za 299,- do 1.9.2012 (nebo do vyprodání zásob)
standart za 399,- do 1.10.2012 (nebo do vyprodání zásob)
standart za 499,- do 1.1.2013 (nebo do vyprodání zásob)
standart za 599,- do 22.2.2013
VIP za 999,- do 22.2.2013 (nebo do vyprodání zásob)
VIP DELUXE za 2499,- do 22.2.2013 (nebo do vyprodání zásob)
obsahuje vlastní vchod (hlavní vchod - koridor VIP DELUXE), vlastní balkón s nejlepším výhledem (sedačky), neomezená konzumace alko/nealko, vlastní WC pouze pro VIP & VIP Deluxe, možnost opakovaného opuštění Bobycentra
Sledujte weby www.citadela.info, www.ticketportal.cz a Facebook Citadela!
Za PNPS
Dalibor Vajčner