ROZHOVOR

 

Authentic Music: "V Česku je těžký si vydělávat prodejem hudby..."

Čechy nejsou jenom srdcem Evropy, ale působí jako středoevropské drumandbassové epicentrum. Přesto je zde stále málo labelů a každý pohyb na scéně tímto směrem vnímáme jako pozitivní krok kupředu. Authentic Music zastupuje parta kluků, kteří sází především na kvalitu. Andrej Brabec aka DJ Panorama se nám svěřil, jaké to ve skutečnosti je, když vsadil všechny karty na české producenty a pokusil se rozjet fungování labelu tím správným směrem...

 

Andreji, stojíš v popředí labelu Authentic Music, který o sobě poslední dobou dává hodně vědět... Kde se zrodila ta myšlenka založit label?

He he, předpokládám, že u mně v pokoji. Ale asi se ptáš spíš na ten úvodní impulz. Tím byla potřeba zaměřit přebytečnou energii a volný čas kreativním směrem. Něco dlouhodobě vytvářet. Nebýt jen jedním z těch internetových hrdinů, co všechno vědí nejlépe a končí pak jen u slov.

Mohl bys nám ve stručnosti představit váš label?

Vydavatelství vzniká už přes dva roky. Někdy je to pro mě frustrace, jindy zdroj euforie. Původní koncept byl mnohem skromnější a asi bych nevěřil, že nás jednou budou podporovat jména jako John B, Hype, Optiv & BTK a uslyšíte naše skladby třeba v podcastech od Metalheadz nebo Critical. Kromě DJů si ale lidi hudbu obecně příliš nekupují, a je proto náročný alespoň neprodělávat. Neustále hledám způsoby, jak to dělat líp a někam to posouvat. Někdy mě to ale vyčerpává.

Panorama

Hodně sázíte na kvalitu. Co to ale ve vašem pojetí znamená? Jaká hudba je podle tebe "ta kvalitní"?

Nabízí se půlhodinová polemika o tom, jak je kvalita úplně subjektivní. Osobně ale věřím, že je možný rozlišovat mezi vlastním vkusem a obecně uznatelnou kvalitou. Spousta mainstreamovejch skladeb mě nebaví, ale chápu, proč jsou populární. Těžko to nějak popsat v rámci hudebního stylu. Za mě je to asi hodně o přístupu. Ty skladby by měly mít čistý zvuk, necháváme proto všechno masterovat. Chceme profesionální design a cílem je především, aby měl posluchač z nákupu radost. To někdy nezvládají ani zavedený labely, u kterých narazíš na skladby, který sami nekvalitně nahráli z vinylu. Nebo je třeba na jejich začátku několik vteřin pauza.

Kdo všechno za tím projektem stojí?

Zakládali jsme ho společně s Peejayem, organizačně to ale táhnu převážně já. Většinu grafiky zatím dělal hodně šikovný Martin Rohr alias Maro a součástí crew je ještě několik talentovaných českých producentů. Jmenovitě A-Cray, Ower a Hemoglobin.



Jakým způsobem vybíráte producenty, kteří vydávají na labelu Authentic Music?

Musí to hudebně zapadat a nějakým způsobem nás to oslovit. Občas se stává, že někdo pošle výtečný skladby, který koncepčně nepasují. Buďto jsou příliš utahaný, nebo zase moc středoproudý.

V lednu to byly dva roky, co jste oslavili fungování labelu... Kam se to za tu dobu posunulo?

Jsem hodně ambiciózní, cíle se proto neustále vyvíjejí. Původně jsme chtěli patřit mezi špičky digitálních labelů a stavět hlavně na vydávání Čechů. Dneska už ale usiluju o hrdou pozici mezi těmi největšími labely a vydáváme lidi z celého světa. Jako příklad můžu zmínit třeba ty zmiňovaný Metalheadz nebo Critical. Prostoru pro růst je spousta. Pomalu se ale dostávám do bodu, kdy už toho sám o moc víc nestíhám.

Máte nějaký support i od zahraničních producentů nebo DJů, kteří hrají vaše tracky?

Jasně, to máme. A ten seznam je takovou mojí pýchou. Patří na něj třeba Octane & DLR, Sunchase, Optiv & BTK, John B, Quadrant, Mefjus, Amoss, Ulterior Motive, Silent Witness, Mortem, Hybris, Komatic, Stealth, Ant TC1, L 33 nebo Fade.

Vaše poslední vydané LP "Gates of Dawn" vyšlo teprve před měsícem... Mohl bys nám ho představit?

Vyšlo v půlce února a rád bych věřil, že splnilo svůj cíl, tedy nakopnout vydavatelství pořádně dopředu. Chtěli jsme se zviditelnit na mezinárodní scéně a vydobýt si zajímavější pozici. Je tam celkem třináct skladeb, první recenze jsou hodně pozitivní a vypíchnout můžu jména jako Hybris, Arp XP, nebo M-Zine & Scepticz. O těch je teď ve světě hodně slyšet.

A co berete za váš prozatím největší úspěch?

Asi fakt, že si label i s tak malým rozpočtem dokáže razit cestu na světovou scénu. Že naše skladby můžete slyšet v setech DJů, který jsem jako náctiletý obdivoval. A především to, že se naše hudba líbí čím dál většímu počtu lidí. Bez těch by to nešlo.

Dá se na drum and bassovém labelu vydělat?

To je otázka, kterou si čím dál častěji kladu i já sám. Mým cílem není na labelu vydělávat, ale rád bych ho přestal dotovat a případný zisk investoval do dalšího rozvoje. Začínám mít tušení, že prodej hudby není zdrojem příjmů ani v případě velikých vydavatelství, jako je třeba Hospital. Peníze asi získávají jinde, třeba z pořádání mejdanů. Párty z torrentů nestáhneš.

Na co se chcete zaměřit do budoucna?

Rozhodně chceme rozjet pražskou label night a bylo by fajn navštěvovat zavedený český mejdany v rámci Authentic edicí.

Panorama
Máte v plánu vydávat letos další LP nebo nějaké další tituly?

Uf, nikdy neříkej nikdy! Tahle kompilace každopádně stála hodně úsilí a před dalším albem si rozhodně budu chtít trochu odpočinout. Jinak ale ve standardním vydávání nepolevujeme. Už v dubnu by měla vyjít další čtveřice skladeb v rámci "Enforcement EP". Nejlepší je mrknout na Soundcloud nebo Facebook.

Díky za rozhovor a ať se daří.

Díky i tobě!

Ptala se mamba v únoru 2014.

foto: Brostudio.cz

 
 
 
 

ČLÁNKY AUTORA

 
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016