REPORT

 

DJské odpoledne s firmou C&A - report

Taneční scéna zažila opět něco (téměř) nového. Firma C&A, která je známá jako dovozce a prodejce kvalitního módního oblečení pro mladou generaci, uspořádala společně s organizací Mersey DJské odpoledne. Na této akci měl možnost jakýkoli začínající DJ předvést své umění a dostat tak šanci si zahrát na dvou velkých akcích již tento rok.

 
Taneční scéna zažila opět něco (téměř) nového. Firma C&A, která je známá jako dovozce a prodejce kvalitního módního oblečení pro mladou generaci, uspořádala společně s organizací Mersey DJské odpoledne. Na této akci měl možnost jakýkoli začínající DJ předvést své umění a dostat tak šanci si zahrát na dvou velkých akcích již tento rok.

Já osobně jsem se zpočátku díval na tuto iniciativu poměrně negativně, a tak jsem se rozhodl, že se na tuto akci zaměřím, abych si svůj názor potvrdil či poopravil. Hned na úvod musím ale říci, že jsem záhy změnil názor a průběhem akce jsem byl nakonec i příjemně překvapen.

Akce se konala po tři dny ve třech pražských nákupních centrech, ve kterých se nalézá pobočka společnosti C&A s oddělením značky Clockhouse. Já osobně jsem se šel podívat na tu poslední v řadě, do obchodního centra Nový Smíchov v sobotu 17.5. Program začínal od 13:00 zahájením a vytvořením programu. Celý děj akce řídil a uváděl brněnský DJ Thomsonic (taktéž jeden z organizátorů). V prostoru obchodu bylo vytvořené malé pódium, na kterém se mohli předvést i zájemci o pozici Go-Go tanečníka. Za ním se nalézal pult se dvěma gramofony a mixem. V tomto místě se odehrávalo vše od prezentace jednotlivých DJs až po předávání cen (ty mohl vyhrát jakýkoli návštěvník pouhou správnou odpovědí na dotazy, které byly v průběhu programu pokládány).

Výkony jednotlivých DJs a Go-Go zde popisovat nechci. Pouze se zmíním o tom, že program byl poměrně vytížen a gramofony se ani po jeden ze tří dnů nezastavily. Zájemců bylo opravdu hodně a organizátoři budou mít určitě složitou práci při posuzování a vybírání toho "jednoho vyvoleného".

Na místě jsem o akci mluvil jak s vedoucí obchodu, tak s jedním z organizátorů. Mohl jsem tedy velmi detailně nahlédnout pod pokličku názorů a dojmů ze všech tří zúčastněních stran (tu třetí tvoří návštěvníci či publikum).

Z té první se na akci koukneme z pohledu vedoucí obchodu. Protože se jednalo o poměrně mladou slečnu (odhaduji, na to jsem se zapomněl zeptat), její vztah byl již poznamenán jistou měrou vlivu elektronické hudby. Postupně jsem jí pokládal všetečné otázky, ale na všechny mi bylo odpovězeno velmi diplomaticky a podrobně. Akce s sebou samozřejmě přinesla z jejího pohledu i svá negativa (snížení návštěvnosti staršími lidmi či v některých případech stížnost na nepřiměřený hluk), ale jejich objem byl v podstatě přehlušen těmi pozitivními reakcemi a celkovým zvýšením tržby (nebudeme si nic nalhávat – z pohledu firmy C&A šlo o netradičně normální reklamní kampaň). Firma C&A má v tomto směru již bohaté zkušenosti a umí využít módních trendů ve všech směrech.

Z druhého pohledu se na akci podíváme okem organizátora. Zde jsem se dozvěděl, že výherce bude mít možnost zahrát si půl hodiny ze začátku na akcích Massive a Hradhouse. Na plakátech sice napsán nebude, ale veřejnost bude dostatečně informována o tom, kdože to vlastně vyhrál a bude vám zpříjemňovat první chvilky na těchto festivalech. Mne osobně zajímalo, co by se stalo, kdyby DJské odpoledne, díky své kvalitě mixu a vůbec hraní, vyhrál DJ, který hraje kupříkladu tvrdé a rychlé techno. Takovýto DJ by zcela logicky nemohl začínat na zmíněních akcích. Odpověď mě osobně velmi potěšila. DJ bude vybrán hlavně díky svým kvalitám s minimální vazbou na styl. Jedná se o akci na podporu začínajících DJs a ta musí být splněna na maximální míru. Bylo sice připuštěno, že "teknař" by to asi opravdu nevyhrál, ale to jsou extrémy, které by ani nikdo nepředpokládal. Dále mne zajímalo, zda se jedná o jedinečné podchycení kvality, či bude následovat i nějaká další možná spolupráce. I zde jsem si musel svůj názor poopravit. Bylo mi sděleno, že pokud bude agentura pořádat nějakou akci a bude chuť sáhnout po nových tvářích, seznam vytvořený na takovýchto akcích má prvořadou prioritu ve výběru. I ostatní agentury, pokud budou mít zájem, mohou kontaktovat organizátory, sdělit jim co požadují a pak se již jen těšit na zcela neotřelé jméno na plakátech. Pokud jste tedy byli na jakémkoli DJském odpoledni, pořádáte akce a výkon některého z DJů se vám líbil, není nic jednoduššího, než napsat organizátorům čas a místo. Do budoucna se určitě počítá i nadále s pořádáním takovýchto akcí a mě nezbývá nic jiného, než vám ji vřele doporučit.

A konečně z třetího pohledu mohu pouze konstatovat, že tváře návštěvníků obchodu byly plné úsměvů. I noha sem tam nezbedně podupávala do rytmu a bylo znát, že hlavně ta mladší generace umí kvalitně podaný výkon za pultem či na boxu jako Go-Go pořádně ocenit.
 
 
 
 

FOTOREPORTY

 
 
 

ČLÁNKY AUTORA

 
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016