REPORT

 

Report z koncertu Nouvelle Vague od Niky77

Již potřetí v Praze, tentokrát v rámci svého světového turné, se nám představila francouzská kapela Nouvelle Vague. První i druhý koncert se uskutečnil v Paláci Akropolis. Z toho prvního jsem napsala report, a tak pro tentokrát vynechám některá základní fakta o kapele a dovolím si popsat svůj dojem z vystoupení tak trochu povrchně se zaměřením spíše na vizuální stránku vystoupení. Dodám jen to, že od roku 2007 vydali Nouvelle Vague další tři desky s tím, že ta poslední z letošního roku je The Best Of, čili výběr toho nejlepšího plus nějaká videa.

 
Tahle romantická remake partička se řadí mezi mé oblíbence, takže jsem se na ně vydala v úterý 14.9. opět podívat. Před kulturním domem Vltavská, kde se koncert konal, mě trochu vyděsila masivní fronta. Popularita téhle kapely u nás od posledního vystoupení zcela jistě stoupla, ale takový nátřesk jsem nečekala. Spektrum návštěvníků bylo opravdu široké a to i věkově. Ono vlastně není divu. Songy od Nouvelle Vague zazněly v nejedné reklamě pro velké firmy, což umožnilo zasáhnout publikum v trochu jiném měřítku. Kéž by v každé reklamě hrálo něco jako tohle. Krátce před devátou večer se zaplněnému kulturáku na pódiu představují Nouvelle Vague ve své šestičlenné koncertní sestavě. Píšu koncertní, protože ve studiu při tvorbě se jedná pouze o jádro, což je Marc Collin a Olivier Libaux s jejich zpěvačkami.
 

Zde se nám představují v podobě kláves, bicích, baskytary, klasické akustické kytary a dvou zpěvaček Nadeah Miranda a Melanie Pain. Přestože kapela je muzikantsky na špičkové úrovni a šlape jak hodinky, role zpěvaček je tady podle mě klíčová. Jsou totiž nejen výborné pěvkyně, ale i showmanky. Speciálně Nadeah. Atraktivní blondýna v nepříliš dlouhých šatech, na dálku se třpytícících, která evidentně nemá problém kromě zpěvu si dát na pódiu i hodně rozjeté taneční sólíčko. Nebo třeba vlítnout přímo mezi lidi, to samozřejmě při songu Too Drunk Too Fuck od Dead Kennedys, a nechat se od někoho vysadit na ramena. Společně s umírněnější a "jakože" romantičtější Melanií tvoří na pódiu energeticky silný ženský prvek. Nadeah má, ve srovnání se specifickým slaďoučkým projevem Melanie, o poznání hlubší hlas a typ jejího zpěvu mi často přišel jako dělaný pro funky či soul. Speciálně některé skladby, přestože na albech je zpívá někdo jiný, vystřihla Nadeah s takovou grácií a právě tímhle žánrovým přesahem, že jsem se nestačila divit. Nicméně mám-li být upřímná, k Nouvelle Vague mi hlasovým projevem pasuje více Melania. Ta se hned po vyřádění se Nadeah v chumlu návštěvníků při Too Drunk Too Fuck chopila své tradiční funkce a začala komunikovat s publikem na téma Drunk a Fuck, až skoro všechny přesvědčila, že zaFuckovat si takhle pěkně pohromadě je jedinečné a měli by toho řádně využít. A tak se stejně jako na jejich prvním koncertě v Praze hromadně řvalo "Fuck".
 

Tohle bude zřejmě vsuvka, která se pokaždé opakuje a po pravdě řečeno, mě podruhé už vůbec nepobavila. Otevřeně se přiznávám, že místo skupinového "Fucku" jsem si došla pro drink. Hned poté následovalo God Save The Queen původně od Sex Pistols, což už mě pobavilo víc. Dala si to Melania jako duo s akustickou kytarou a bylo to skvělé. Podobně se předvedla v přídavku Nadeah pouze s bicími, skladbu si bohužel nevzpomenu, když si na chvili odložila mikrofon, proměnila se z dámy na domorodou divoženku a v tribal rytmu předvedla slušně rozjetou taneční kreaci. Až si z toho úplně pošramotila drdol a vidět ji zblízka, možná se jí i makeup trochu rozmazal. Nouvelle Vague je sexy kapela. :) Jako poslední skladbu celého koncertu zvolili opět intenzivní In A Manner Of Speaking od kapely Tuxedomoon, která ve vás své táhlé tóny zanechá ještě dlouho po odchodu.

foto: dancer dancer@techno.cz
 
 
 
 

FOTOREPORTY

 
 
 

ČLÁNKY AUTORA

 
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016